Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Fagersta

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Fagersta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Fagersta som finns hos arbetsgivaren.

Kommunikatör och förbundssekreterare

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansv... Visa mer
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 150 anställda och omsätter 400 miljoner.




Om arbetsplatsen – det här är vi!
Du kommer ingå i NVK:s kansli.

Kansliet har sju medarbetare som arbetar stödjande mot alla förbundets verksamhetsområden och verkar bland annat som internkonsulter. Detta medför en varierad vardag med många kontaktytor.



Ditt uppdrag
Vi söker en kommunikatör med särskilt intresse för den kommunala ärendehanteringen.

Vi söker dig som har mycket goda skrivkunskaper och är en självgående och kreativ person som har förmågan att arbeta både självständigt och i team.

Du kommer ansvara för förbundets interna och externa kommunikationsarbete och vara ett stöd för chefer och medarbetare i deras vardag. I detta ingår att forma och utveckla vårt arbete med att planera, genomföra och följa upp kommunikationsplaner och kommunikationsinsatser samt publicera innehåll i interna och externa kanaler.

I ditt uppdrag finns också inslag av att representera förbundet i olika arbetsgrupper och nätverk, leda olika informationsprojekt samt vara ansvarig för att planera mässor och event tillsammans med andra medarbetare. Du bevakar också utvecklingen inom digital kommunikation och är aktiv i dessa frågor som en del i vårt förbättringsarbete.

Som förbundssekreterare är du drivande i arbetet avseende rätt kvalitet i förbundets ärendehantering och service till våra politiker. En viktig del i detta är transparens och tillgänglighet avseende dokumentationens form och begriplighet.

Förbundssekreteraren ansvarar för planering och genomförande av möten och dokumentation för förbundsdirektionen och dess beredningar. Du utgör ett stöd till politiker, chefer och handläggare genom rådgivning, fortbildning och omvärldsbevakning. Det innebär att du förbereder sammanträden, bevakar ärenden, administrerar och hjälper till med att kvalitetssäkra beslutsunderlag. Du skriver kallelser och protokoll samt ser till att protokoll justeras och expedieras. Vi använder oss av systemstödet Ciceron och du kommer även sköta viss diarieföring i systemet. Sekreteraren är även behjälplig i vissa frågor gällande tillexempel delegationsordning och firmateckning.




Dina kvalifikationer och meriter
Vi ser att du har relevant och aktuell högskole- eller universitetsutbildning inom kommunikationsområdet.

Du har erfarenhet av arbetet som kommunikatör. Det är också meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet och ett intresse för den politiska styrningen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och följande egenskaper är intressanta för oss;  strukturerad, kreativ och lösningsorienterad.

Löpande urval görs under ansökningstiden och sökande kan komma att kallas till intervju under ansökningstiden.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare.

Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård och har möjlighet till friskvårdsaktiviteter. Visa mindre

Tågvärdar till Tåg i Bergslagen - vi utbildar dig!

I år kommer VR Sverige börja köra Tåg i Bergslagen och vi söker därför tågvärdar till trafikstarten. Utbildningen inför detta sätter i gång den 13e november och vi söker dig som kan börja omgående. Har du tidigare erfarenhet av service? Är du intresserad av att arbeta som Tågvärd men saknar utbildningen för det? Då kan du mycket väl vara den vi söker. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av arbetet som Tågvärd - VR Sverige utbildar dig! OM TJÄNSTEN Som... Visa mer
I år kommer VR Sverige börja köra Tåg i Bergslagen och vi söker därför tågvärdar till trafikstarten. Utbildningen inför detta sätter i gång den 13e november och vi söker dig som kan börja omgående. Har du tidigare erfarenhet av service? Är du intresserad av att arbeta som Tågvärd men saknar utbildningen för det? Då kan du mycket väl vara den vi söker. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av arbetet som Tågvärd - VR Sverige utbildar dig!

OM TJÄNSTEN
Som tågvärd på Tåg i Bergslagen får du vara del av en spännande arbetsplats tillsammans med många härliga kollegor och dessutom en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en mångkulturell och internationell organisation i utveckling med medarbetaren i fokus. VR Sverige erbjuder dig ett nära och coachande ledarskap för att du som medarbetare ska kunna trivas och få möjlighet att utvecklas.

VR Sverige erbjuder dig ett omväxlande arbete där du kommer att få jobba på landets modernaste tåg, ER1-tåg med hög komfort och gott om plats. VR har välutvecklade digitala hjälpmedel som ger dig möjlighet att ge bra service och svara på frågor. Då trafiksäkerhet är grunden i det VR gör omfattas ditt jobb av tydliga, kvalitetssäkrade instruktioner och rutiner. Innan du börjar jobba utbildas du för att få all information som du behöver för att lyckas i din roll. Som anställd erbjuds du en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och tryggheten i ett kollektivavtal – för VR är det viktigt att du känner dig trygg i din anställning.

Arbetsuppgifter:

Som tågvärd blir du en av VR Sveriges viktigaste ambassadörer i kontakten med deras resenärer. Arbetet innebär att du ger kunder god service - en säker, trygg och trevlig resa. Du ger resenärerna information via högtalarutrop och är behjälplig vid övriga frågor. Du hanterar och rapporterar avvikelser enligt gällande beskrivningar. Din roll omfattar även säkerhetstjänst och du ansvar också för avgångsrutinerna.

Arbetet som tågvärd innebär schemalagd arbetstid som varierar under dygnet. Schemaläggningen regleras efter kollektivavtal, regler, trafik och medarbetarnas behov och önskemål.

VI SÖKER DIG SOM
- Är flytande i Svenska i tal och skrift
- Har goda kunskaper i Engelska
- Är tillgänglig att börja den 13/11

Det är meriterande och din ansökan kommer att prioriteras om du har arbetat inom något serviceyrke tidigare.

Rollen passar dig som drivs av att hjälpa och möta andra människor i ditt arbete. För dig är det viktigt att sprida positiv energi och när det krävs hjälper du gärna till för att lösa olika situationer. Som tågvärd har du ett viktigt ansvar för säkerhet och därför är du även noggrann med att följa de regler och riktlinjer som finns. Tillsammans med dina kollegor skapar du en resenärsupplevelse i världsklass.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kommunikativ

Övrigt:
Utbildningen till Tågvärd är betald, cirka fyra veckor lång och kommer att starta den 13 november 2023 i Mjölby. Placeringsort kommer att vara Fagersta.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
I Sverige hjälper VR cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 200 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar de moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos VR ska man uppleva att vi gör allt för att kundens resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka. VR Sverige är en del av en koncern för persontrafik – VR. Det gör det möjligt för dem att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det större moderbolaget. De är en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer dem genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt och de hoppas att du vill vara med på deras resa! Visa mindre

Communications Professional - Transformation Office

Seco Tools are about to go from good to great, and to accelerate the implementation of our new strategy, we’re now launching a company-wide program called Level Up! It’s an execution program to help us gain the focus and momentum needed to meet our long-term targets and ambitions. In line with this, we’ve also built a new department – the Transformation Office. To support our new program, we’re currently looking for an experienced, confident and business-... Visa mer
Seco Tools are about to go from good to great, and to accelerate the implementation of our new strategy, we’re now launching a company-wide program called Level Up! It’s an execution program to help us gain the focus and momentum needed to meet our long-term targets and ambitions. In line with this, we’ve also built a new department – the Transformation Office.
To support our new program, we’re currently looking for an experienced, confident and business-driven communicator. Are you eager to explore new possibilities, ready to create messages that really get people’s attention, and do you know how to bring corporate communication into the future?
We offer you a world of opportunities – global networks, competent and passionate colleagues, flexible settings and constant development. Sounds interesting? Keep reading, and we’ll tell you a bit more!
About the job
Great collaboration is key in the field of communication, and you help us build extensive networks across Seco to ensure a strong communication agenda, increase employee commitment and generate a wide spread of our messages. You support the business hands-on in creating efficient structures and activities for communication, and you take part in a variety of change projects.
You create engaging and high-quality messages and look at innovative ways of making sure that we reach our target audience. Your main focus is on internal communication, and especially to support our Level Up! program together with the Transformation Office.
Planning, drafting, editing and publishing content are essential parts of the job, and you explore, recommend and test new tools and platforms – always taking stakeholder feedback, previous insights, business objectives and internal directives and guidelines into account. With your broad communication experience, you easily shift perspective from high level global communication to supporting local communication activities.
You report to our Vice President of Corporate Communication. You’re based in Fagersta together with our communication team, though we offer the opportunity to work remotely when suitable. Some travel is normally included, but due to the pandemic situation, we consider the digital arena more important than ever.
About you
You have a broad communications background – including experience from both internal and external communication activities, written and visual content creation. You have already been working in large, international organizations and know how to quickly break down information, capture the essence and spread the word. We’re a global business, and you need to have excellent writing, editing and speaking skills in English, while knowledge of Swedish is beneficial.
A relevant academic degree is required, and you’re a comfortable user of Office 365, parts of the Adobe Suite and different publishing tools. As you often support the management team, we believe that you’re extra passionate about people-related communication – offering leadership communication guidance, building a strong employer brand and creating a meaningful employee experience.
Yes, your background is important, but we’re equally interested in your soft skills and personality. You’re a resourceful change agent with a doer mindset – a person who creatively seeks new ideas, has the skills to realize them and the ability to inspire people to get onboard. Building professional, trusting relations, and handling confidential information with care is in your nature. As a curious and humble listener, you’re also able to put yourself in the shoes of others, and by doing so, you find the best ways to create engaging communication.
Our Seco culture
Seco employees across the globe share our family spirit, along with a passion for our customers and a personal commitment to ensure success in everything we do. For us, it’s also clear that our diversities form an outstanding foundation for achieving great results. Visit our??or?Facebook to get to know us?and our products further.
Application
Send your application no later than January 16, 2022.??
Read more about us and apply at?www.secotools.com (Job ID:?R0036024).??
Contact information
Do you want to talk to your future manager and learn more about the job and our mission? Please contact Per-Lennart Berg, +46 (0)223 403 20
Union contacts
Kinga Liljedahl, Akademikerföreningen, +46 (0)223 - 407 68
Monica Andersson, Unionen, +46 (0)223 - 403 23
Benny Christiansen, Ledarna, +46 (0)223 - 405 76
For information about our recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26?261 444.
Recruitment Specialist
Johnny Sjöstrand

We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. #LI-DNI Visa mindre

Kundkommunikatör till VB Energi, Fagersta

VB Energi söker Kundkommunikatör till Fagersta En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens energilandskap. Vi accelererar vår digitala transformation, testar och implementerar ny teknik som bidrar till en ökad leveranssäkerhet och leveranskvalitet för våra kunder. Vi erbjuder dig en roll som Kundkommunikatör inom VB Energi AB där du får möjligheten att bidra til... Visa mer
VB Energi söker Kundkommunikatör till Fagersta
En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens energilandskap. Vi accelererar vår digitala transformation, testar och implementerar ny teknik som bidrar till en ökad leveranssäkerhet och leveranskvalitet för våra kunder.
Vi erbjuder dig en roll som Kundkommunikatör inom VB Energi AB där du får möjligheten att bidra till en fossilfri framtid. Du ingår i en avdelning som heter Kunderbjudande och den består av 8 personer. Kunderbjudande är en del av VB Energi där vi ansvarar för kundservice och kundkontakt genom olika kanaler, både genom mejl, telefoni och sociala medier. Vi hjälper kunder med olika typer av ärenden, både med avtalsfrågor men också med försäljning av elavtal.

Dina arbetsuppgifter
I ditt arbete kommer du få möjlighet att utveckla och upprätthålla kundrelationer med både nya och befintliga avtalskunder. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera olika typer av kundfrågor, bland annat avtalsfrågor och fakturafrågor, och även en viss försäljning vid kontakt med kunder. Utöver kundkontakt ingår även allmänna kontorsadministrativa uppgifter.
Eftersom branschen är i ständig förändring ingår även en viss digitalisering och systemhantering. Rollen är varierande och du kommer ha möjlighet att forma rollen efter din egen utveckling.

Vi söker dig som har:
• Gymnasial utbildning inom relevant område
• Arbetslivserfarenhet av kundtjänst, telefonförsäljning, kommunikation eller likande
• Goda kunskaper i Office 365
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Körkort B
Vi söker en person som är driven och initiativtagande. Vi ser gärna att du kan arbeta självständigt men också att du kan skapa goda samarbeten, både med dina kollegor men också med kunder. Eftersom arbete innehåller mycket kundkontakt vill vi även att du är serviceinriktad, kommunikativ samt lyhörd.
Arbetet innehåller även en del IT-system och andra tekniska verktyg, vi vill därför att du har ett intresse för digitalisering och ser det som en naturlig del av ditt arbetssätt. Vi vill även att du kommer med idéer och förslag kring hur vi kan mer effektivt använda våra tekniska lösningar i vårt sätt att kommunicera med våra kunder.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av elbranschen eller sociala medier och marknadsföring
• Tidigare erfarenheter av CRM-system eller CST-system
• Goda kunskaper i andra språk än svenska och engelska, både tal och skrift

Vi erbjuder
En spännande och variationsrik roll som Kundkommunikatör inom VB Energikoncernen där du får möjlighet att vara med och forma framtidens smarta energisamhälle. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.

Placeringsort: Fagersta
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag: 27 januari

Har du frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef Johan Carlsson, 0240-876 50 [email protected]. Har du frågor kring processen kontakta rekryterare Anders Nielsen 0700786840 [email protected].
Fackliga representanter är Aiki Rillo Unionen, Per-Erik Falk Ledarna och Mikael Boström Sveriges Ingenjörer och Ahmed Ouberri SEKO. Du når dem genom växeln på 0240-876 00.

Tjänsten kan vara säkerhetsklassad vilket innebär att en registerkontroll och säkerhetsintervju i enlighet med säkerhetsskyddslagen genomförs innan anställning.

Vi är övertygade om att strävan efter mångfald och integration bidrar till att bygga ett mer attraktivt, effektivt, kundcentrerat och lönsamt företag. Därför välkomnar vi ansökningar från alla individer oavsett ålder, religiös tro, könsidentitet och uttryck, sexuell identitet, funktionshinder och etnisk bakgrund. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetande och genomför slumpvisa alkohol- och drogtester. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med nya dataskyddslagen, för mer information gå in på www.vbenergi.se

Varmt välkommen med din ansökan!

VB Energikoncernen är ett miljö- och arbetsmiljöcertifierat energiföretag med huvudkontor i Ludvika. Verksamheten med ca 65 anställda rymmer elförsäljning, fjärrvärme, eldistribution och drift av vattenkraftstationer. Företagets huvudägare är Vattenfall med Ludvika kommun och Fagersta kommun som delägare. VB Energis dotterbolag VB Elnät äger, underhåller och upprätthåller driften av 270 kilometer regionledningar, 2 800 kilometer distributionsledningar, 918 nätstationer och 21 fördelningsstationer. Distributionen sker i Ludvika-, Smedjebackens- och Fagersta kommuner, förutom Smedjebackens tätort. I VB Elnäts ledningar transporteras årligen drygt 1TWh till industrier, företag, villor och lägenheter. Vi har drygt 26 000 lågspänningskunder och cirka 50 högspänningskunder. Gå gärna in på vår hemsida www.vbenergi.se för ytterligare information.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Kommunikatör

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat fris... Visa mer
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.


Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.




Om arbetsplatsen – det här är vi!
Vår arbetsplats – det här är vi!
Kommunikatören ingår i avdelning Stöd och styrning, kommunikationsfunktionen.

Kommunikatören kommer att ha en operativ roll gentemot verksamheterna inom allt som har med extern och intern kommunikation att göra.

Vår arbetsplats präglas av öppenhet och ett mycket gott samarbetsklimat. För oss är det hållbara arbetslivet i fokus och vi erbjuder flexibla arbetstider, kompetensutveckling och som kollegor tar vi stöd av varandra genom att ta tillvara på varandras olikheter och styrkor.

Ditt uppdrag
Nu söker vi dig, en självgående och driven kommunikatör som ska arbeta med att forma och förmedla Fagersta kommuns budskap, arbeta med webb och sociala medier, rörlig bild , foto, layout samt digital tillgänglighet.
Självständigt eller tillsammans med andra kommer du att planera och genomföra olika kommunikationsaktiviteter. Du kommer exempelvis att:
- Planera, producera och publicera innehåll och kampanjer i kommunens kanaler.
- Stötta förvaltningar i deras kommunikation, externt och internt.
- Skapa kvalificerad layout vid större kommunövergripande evenemang , roll ups med mera

Dina kvalifikationer och meriter
Vi söker dig med relevant högskole- eller universitetsutbildning inom kommunikationsområdet, en strategisk inställning till kommunikation och operativa färdigheter.

Du är bekväm med Adobe creative cloud. Du är en van och erfaren skribent med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och känsla för pedagogisk presentation. 

Vi söker följande personliga egenskaper hos dig:

Personlig mognad
Initiativtagande
Samarbetsförmåga
God muntlig kommunikation
Serviceinriktad
Strategisk
Har ett gott omdöme
Strukturerad
Kvalitetsmedveten
Språklig analytisk förmåga
Pedagogisk insikt

Övrigt 

Vi kommer att se över ansökningar löpande och kontakta de kandidater som är aktuella att gå vidare med. För de som går vidare kommer arbetsprov att efterfrågas. Välkommen med din ansökan! 

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Communication specialist at Epiroc Drilling Tools AB

Are you a senior communication professional who wants to work in an exciting and international environment? Are you driven by making a difference and accomplishing change in your field? Can you see the connection between great communication and tangible business results? As Communication Specialist at Epiroc you will check all the above boxes! About the role Epiroc is a leading productivity partner for the mining and infrastructure industries. With cuttin... Visa mer
Are you a senior communication professional who wants to work in an exciting and international environment? Are you driven by making a difference and accomplishing change in your field? Can you see the connection between great communication and tangible business results? As Communication Specialist at Epiroc you will check all the above boxes!

About the role
Epiroc is a leading productivity partner for the mining and infrastructure industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company also provides first-class service and solutions for automation and interoperability.

Rock Drilling Tools is a division within Epiroc that develops, manufactures and markets rock drilling tools worldwide. The products are used for rock excavation within the mining and construction business for both surface and underground applications. The division´s headquarter is located in Fagersta, Sweden and has production in five continents.

As Communication Specialist your assignment will be to plan, develop, execute and follow up the divisions external communication in order to significantly contribute to the business goals and build the Epiroc brand. In this role you have the possibility to define the foundation and influence how the role is shaped. You are responsible for developing the strategy for your responsibility area as well as implementing it through projects and actions, to reach both long- and short term goals. An important focus area are product launches where you need to create strong and efficient tools for the sales companies to successfully launch the products on their local markets.

About you
You have at least 5 years of experience of working with communication, both strategically and operatively. You use your experience to find structured and efficient solutions and you can easily adapt to new conditions. You have an academic degree, preferably in the fields of information, communication, marketing or equivalent. The majority of all communication in Epiroc is in English, which is the corporate language, so proficiency in spoken and written English is a necessity. This role requires a self-propelled person who enjoys taking a lot of responsibility with the ability to take your own initiatives. As a writer, you easily adapt content to different target groups, channels and objectives.

Being a natural networker who influences and drives communication in an enthusiastic way will really benefit your work here and you use these assets to quickly analyze the communicational need in different projects. This results in great solutions with clear objectives. Your best days at work are when there is a lot going on and you navigate between tasks with clear priorities. You create great working relations to support the collaboration between functions and you do this on a foundation of competence to motivate your solutions.

Qualifications
• Academic degree in marketing/media/communication or the equivalent
• At least 5 years of relevant working experience
• Experience from leading and coordinating the production of campaigns and product launches
• Experience of copywriting and editing
• Proficiency in English, spoken and written with high stylistic ability. Other languages are meriting
• Good graphical skills and experience from using Adobe CC
• Experience of working with press and media is meriting

We will attribute great importance to personal suitability.

About the employment
Epiroc Drilling Tools has chosen to collaborate with Adecco in this recruitment. Questions are answered and processed by Adecco.

About the application
The assignment will be filled as soon as possible and we are therefore recruiting continuously during the application period. Please enclose your CV and personal letter and apply the "Ansök/Apply" button.

1. The first step in our recruitment processes is a personality test (MAP) that will be sent to your e-mail address when your application has been reviewed. Adecco uses tests as part of the process in order insure quality and to make as fair an assessment as possible.
2. If you are selected to continue to the next step in the process,you will be contacted for a telephone interview.
3. The next step will be to attend a personal interview with the responsible recruiter.
Please note that in some of our processes we also use video interviews, more tests and other assessment techniques. If this is the case, you will be informed about this in the process.
Contact details

If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter: Ulrika Struve på Adecco på tfn: 023-70 55 96 eller [email protected].

Welcome with your application!

 

Keywords
Kommunikatör, Communication, External Communication, Epiroc, Fagersta, Adecco Visa mindre

Kommunikationsspecialist till Epiroc Drilling Tools AB

Är du en senior kommunikatör som vill arbeta med extern kommunikation i en spännande och internationell miljö? Drivs du av att göra skillnad och åstadkomma förändring? Har du förmåga att se kopplingen mellan affärsresultat och god kommunikation? Då är tjänsten som kommunikationsspecialist hos vår kund Epiroc Drilling Tools något för dig!  Om tjänsten Epiroc är en ledande global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin. Med banbrytande te... Visa mer
Är du en senior kommunikatör som vill arbeta med extern kommunikation i en spännande och internationell miljö? Drivs du av att göra skillnad och åstadkomma förändring? Har du förmåga att se kopplingen mellan affärsresultat och god kommunikation? Då är tjänsten som kommunikationsspecialist hos vår kund Epiroc Drilling Tools något för dig! 

Om tjänsten
Epiroc är en ledande global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin. Med banbrytande teknologi utvecklar och tillverkar Epiroc innovativa, säkra och hållbara borriggar, bergbrytnings- och anläggningsutrustning och verktyg. Bolaget tillhandahåller också förstklassig service och lösningar för automation och interoperabilitet.

Division Rock Drilling Tools utvecklar, tillverkar och marknadsför bergborrverktyg globalt. Produkterna används för bergbrytning inom gruv- och anläggningsindustrin både under och ovan jord. Divisionens huvudkontor ligger i Sverige med produktion på fem kontinenter.

Som kommunikationsspecialist så kommer ditt uppdrag att vara att utveckla, planera, genomföra och följa upp divisionens externa kommunikation för att märkbart bidra till affärsmålen samt för att underhålla och stärka varumärket mot våra kunder och intressenter. I den här rollen har du möjlighet att bygga från grunden och att påverka hur rollen formas. Du får ansvar för utveckla strategi för ditt ansvarsområde och omsätta den i aktiviteter och projekt för att nå kort- och långsiktiga mål. Ett viktigt fokusområde är effektiva produktlanseringar där stor vikt ligger vid att ge säljbolagen rätt verktyg för att kunna genomföra framgångsrika lanseringar på sina lokala marknader.

Om dig
Du har flera års erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete. Din erfarenhet hjälper dig att på ett strukturerat och effektivt sätt hitta lösningar och anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Du har högskoleutbildning, företrädesvis med inriktning information/ kommunikation eller likvärdig och kan uttrycka dig mycket väl i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Koncernspråket är engelska och i princip all kommunikation sker på engelska. Rollen ställer höga krav på självständighet, ansvarstagande och initiativförmåga. Som skribent anpassar du med enkelhet innehållet efter målgrupp, kanaler och syften.

Du ska ha en god förmåga att påverka och driva kommunikationsfrågor, skapa och etablera kontaktnät. Du sätter dig snabbt in i nya uppgifter och presenterar rätt kommunikationslösning. Du trivs med att ta ansvar och att prioritera mellan arbetsuppgifter i en föränderlig miljö. Du tycker om att skapa goda relationer och samarbeten samt att med sin yrkeskompetens som bas argumentera för din lösning. Du är trygg i din roll och har förmågan att se helheter och har ett konsekvenstänk.

Viktigt för tjänsten är:
• Högskoleutbildning i marknadsföring, media & kommunikation eller likvärdig utbildning
• Flera års erfarenhet av arbete som kommunikatör
• Erfarenhet av att leda och koordinera produktion av kampanjer och produktlanseringar
• Erfarenhet av copywriting och redigering
• Att kunna uttrycka sig obehindrat på engelska i tal och skrift. Andra språk är meriterande
• Goda grafiska färdigheter och kunskaper i Adobe CC
• Erfarenhet av att jobba med press och media är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Epiroc Drilling Tools har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Om ansökan
Tjänsten har start så snart som möjligt och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
• Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

• Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

• Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

• Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve på Adecco på tfn: 023-70 55 96 eller [email protected].

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
[email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kommunikatör, Communication, External Communication, Epiroc, Fagersta, Adecco Visa mindre