Lediga jobb som Administrativ assistent i Fagersta

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Fagersta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Fagersta som finns hos arbetsgivaren.

Administrativa sommarjobb inom Logistik & Supply Chain på Epiroc

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com.... Visa mer
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Vill du testa på att jobba med Logistik & Supply Chain i ett världsledande företag inom gruv-, infrastruktur- och naturresursindustrin?
Vi söker sommarvikarier till administrativa tjänster till våra Inbound Replenishment och Order Fulfilment avdelningar. Detta är en möjlighet att knyta värdefulla kontakter och skaffa dig erfarenhet inom området.

Om Epiroc
Epiroc är en ledande produktivitetspartner för gruv-, infrastruktur- och naturresursindustrin. Med toppmodern teknik utvecklar och tillverkar Epiroc innovativa borriggar, bergbrytnings- och anläggningsmaskiner samt levererar service och förbrukningsartiklar i världsklass. Företaget grundades i Stockholm och våra passionerade medarbetare ger support till, och samarbetar med, kunder i mer än 150 länder.
På Epiroc kommer du att få jobba med skickliga och hjälpsamma kollegor som alla lever efter våra kärnvärden: samarbete, engagemang och innovation. Vi arbetar i en global miljö med över 113 nationaliteter.
Vill du veta mer om Epiroc? Besök Epiroc Group.

Ditt uppdrag
Vi söker dig som vill jobba som Inbound Replenishment Planner eller Costumer Contact.
Som Inbound Replenishment Planner ansvarar du för inköp och planering av förbrukningsprodukter från leverantörer, inklusive kontakt med kundcenter, världen över. I denna roll kommer du att fokusera på löpande beställningar och kontakter med leverantörer för anskaffning av bergborrverktyg och reservdelar. Du kommer även att arbeta med lagerhantering och lagerberäkningar.
Som Customer Contact arbetar du med främst orderhantering, exporthantering, fakturering och frakt av förbrukningsprodukter. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att säkerställa ett snabbt och effektivt flöde från vårt Distributionscenter till våra säljbolag och regionala distributionscenter. Det är viktigt med högkvalitativa och punktliga leveranser.
Vi söker vikarier som kan jobba heltid, dagtid, under veckorna 22-35.

Din profil
Vi söker dig med pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning, inom t ex supply chain eller logistik (eller motsvarande arbetslivserfarenhet). Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.
För att trivas i rollen som Inbound Replenishment Planner ser vi att du är analytisk och lösningsfokuserad, samt trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du behöver vara stresstålig och kunna prioritera i ditt dagliga arbete.
För rollen som Customer Contact behöver du vara noggrann, serviceinriktad och alltid ha ett kundfokus. Du har lätt för att skapa kontakt med människor och har god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.
För båda rollerna är kunskaper i engelska i tal och skrift ett krav. Svenska är meriterande.
Observera att vi tillämpar bakgrundskontroll och drog-/alkoholtest på slutkandidater innan anställning då detta är en säkerhetsklassad befattning. 

Placering
Tjänsten är placerad i Fagersta, Sverige. Du behöver kunna ta dig till arbetet om du bor på annan ort.

Ansökan och kontrakt
I denna rekryteringsprocess arbetar vi med ett löpande urval, skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag för denna tjänst är 2022-04-19.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Tim Östling, Order Fullfilment & Inbound Replenishment Manager, [email protected]
För frågor angående rekryteringsprocessen eller ansökan vänligen kontakta rekryteringsspecialist: Linnea Bergkvist, [email protected] Visa mindre

Administrativa sommarjobb inom Logistik & Supply Chain på Epiroc

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com.... Visa mer
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Vill du testa på att jobba med Logistik & Supply Chain i ett världsledande företag inom gruv-, infrastruktur- och naturresursindustrin?
Vi söker sommarvikarier till administrativa tjänster till våra Inbound Replenishment och Order Fulfilment avdelningar. Detta är en möjlighet att knyta värdefulla kontakter och skaffa dig erfarenhet inom området.

Om Epiroc
Epiroc är en ledande produktivitetspartner för gruv-, infrastruktur- och naturresursindustrin. Med toppmodern teknik utvecklar och tillverkar Epiroc innovativa borriggar, bergbrytnings- och anläggningsmaskiner samt levererar service och förbrukningsartiklar i världsklass. Företaget grundades i Stockholm och våra passionerade medarbetare ger support till, och samarbetar med, kunder i mer än 150 länder.
På Epiroc kommer du att få jobba med skickliga och hjälpsamma kollegor som alla lever efter våra kärnvärden: samarbete, engagemang och innovation. Vi arbetar i en global miljö med över 113 nationaliteter.
Vill du veta mer om Epiroc? Besök Epiroc Group.

Ditt uppdrag
Vi söker dig som vill jobba som Inbound Replenishment Planner eller Costumer Contact.
Som Inbound Replenishment Planner ansvarar du för inköp och planering av förbrukningsprodukter från leverantörer, inklusive kontakt med kundcenter, världen över. I denna roll kommer du att fokusera på löpande beställningar och kontakter med leverantörer för anskaffning av bergborrverktyg och reservdelar. Du kommer även att arbeta med lagerhantering och lagerberäkningar.
Som Customer Contact arbetar du med främst orderhantering, exporthantering, fakturering och frakt av förbrukningsprodukter. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att säkerställa ett snabbt och effektivt flöde från vårt Distributionscenter till våra säljbolag och regionala distributionscenter. Det är viktigt med högkvalitativa och punktliga leveranser.
Vi söker vikarier som kan jobba heltid, dagtid, under veckorna 22-35.

Din profil
Vi söker dig med pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning, inom t ex supply chain eller logistik (eller motsvarande arbetslivserfarenhet). Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.
För att trivas i rollen som Inbound Replenishment Planner ser vi att du är analytisk och lösningsfokuserad, samt trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du behöver vara stresstålig och kunna prioritera i ditt dagliga arbete.
För rollen som Customer Contact behöver du vara noggrann, serviceinriktad och alltid ha ett kundfokus. Du har lätt för att skapa kontakt med människor och har god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.
För båda rollerna är kunskaper i engelska i tal och skrift ett krav. Svenska är meriterande.
Observera att vi tillämpar bakgrundskontroll och drog-/alkoholtest på slutkandidater innan anställning då detta är en säkerhetsklassad befattning. 

Placering
Tjänsten är placerad i Fagersta, Sverige. Du behöver kunna ta dig till arbetet om du bor på annan ort.

Ansökan och kontrakt
I denna rekryteringsprocess arbetar vi med ett löpande urval, skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag för denna tjänst är 2022-03-20.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Tim Östling, Order Fullfilment & Inbound Replenishment Manager,
[email protected]

För frågor angående rekryteringsprocessen eller ansökan vänligen kontakta rekryteringsspecialist:
Ellinor Ekelöf, [email protected]
Linnea Bergkvist, [email protected] Visa mindre

Administratör till Karl Segerström AB

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Karl Segerström AB är ett mindre träförädlingsföretag som är verksamt ca. 5 km söder om Fagersta. Sedan 1930-talet har vi erfarenhet av att arbeta med gran som råvara, därför kan vi kalla oss specialister på gran. Vi är ca. 25 anställda och producerar sågade samt hyvlade trävaror för export till olika marknader över hela världen.

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten får du möjlighet att arbeta brett inom administration samt hantera ärenden inom både ekonomi- och logistikområdet. Ditt dagliga arbete handlar främst om att genomföra administrativa uppgifter som är branschrelaterade. Du kommer ansvara för att administrera, registrera och dokumentera den interna samt externa logistiken, vilket medför att du i viss mån kommer ha kontakt med företagets kunder.

Hantera fakturor samt attestera vid bokföring och rapportering är arbetsuppgifter som även ingår i tjänsten. Du rapporterar till företagets VD.

Din profil
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll. Har du en utbildning inom ekonomi eller logistik är det meriterande.

För att trivas i rollen krävs god struktur och ett driv av att leverera bästa lösningen. Du har inga problem att tala med kunder och arbetar serviceinriktad genom din arbetsdag. I vissa fall kommer du även ha internationella kontaktytor, vilket kräver att du talar och skriver på både svenska och engelska. Har du även goda kunskaper i tyska är det meriterande.

Vidare besitter du god datavana och hanterar samtliga Microsoft Office program väl.

Ansökan
Är detta en tjänst för dig? Då tar vi gärna emot din ansökan!
I denna tillsättning samarbetar Karl Segerström AB med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se så snart som möjligt, dock senast 2022-04-08. Vid frågor kring tjänsten kontakta Julia Lindström på 073-351 27 66 eller [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till Setra i Skinnskatteberg under sommaren

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Om företaget
Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och har cirka 900 anställda. I vår koncern ingår sju sågverk, två förädlingsenheter – varav en finns i Storbritannien, huvudkontor och försäljningskontor i Sverige samt sju olika försäljningskontor utomlands.

I våra anläggningar tillverkar vi sågade och förädlade trävaror, samt bioprodukter, av gran och furu från svenska skogar. Med hjälp av stor kunskap, nytänkande, hög industriell kapacitet och smarta processer förvandlar vi skogsråvaran till klimatsmarta produkter av rätt kvalitet för alla våra kunders behov. Och på så sätt hjälper vi fler av våra kunder att bli mer grönsamma, varje dag.

Setra Skinnskatteberg har idag ca 60 anställda och produkterna levereras i huvudsak till Sverige, Nordafrika, England, Danmark och Baltikum.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en driven och positiv Administratör till Setra i Skinnskatteberg som vill stärka upp deras produktion under sommaren. Är det dig vi söker?

Som Administratör på Setra i Skinnskatteberg kommer dina arbetsuppgifter innebära exempelvis bokning av transporter, godkännande av lastning samt hantering av kundärenden. Att ta emot och fördela ut arbete är en viktig del i ditt dagliga arbete, eftersom du kommer att vara länken mellan kundservice och truckförare. Arbetet utförs ensamt, vilket innebär att du själv ansvarar för din arbetsplats och dina processer. Du ska även vara behjälplig vid märkning av paket.

Arbetet utförs dagtid och pågår under perioden juni – augusti.

Din profil
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning samt några års arbetslivserfarenhet. På Setra är det viktigt att leverera med god kvalité i sitt arbete, därför behöver du vara noggrann och ansvarstagande som person. Du är inte rädd för att ha många olika kontaktytor och trivs i en miljö med högt tempo.

Vidare ser vi gärna att du är lyhörd, serviceinriktad och driven. För att klara av uppdraget besitter du god datavana och har inga problem med att arbeta självständigt. Arbetet kräver att du talar och skriver obehindrat på svenska samt har väldigt goda kunskaper inom engelska.

Om du har tidigare erfarenhet av liknande tjänst inom sågverk, hyvleri eller motsvarande anses det som meriterande.

Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos Setra i Skinnskatteberg. En fördel med att arbeta som konsult på Clockwork är att du har möjlighet att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. För oss är gemenskap och uppskattning viktigt därför får du en nära och personlig kontakt med din konsultchef som stödjer och utvecklar ditt arbete under sommaren.

Ansökan
Är det här jobbet för dig i sommar? Då vill vi läsa din ansökan!

Uppdraget kan komma att tillsätta innan ansökningstiden löpt ut.

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]ork.se. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Nu söker vi Administratörer för kommande uppdrag!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.

Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Om företaget
Varför ska du välja Clockwork?

Som anställd på Clockwork har du möjligheten att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning hos våra kunder. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din Konsultchef.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker Administratörer för kommande uppdrag hos våra kunder i Avesta med omnejd. Arbetsuppgifterna varierar beroende på kund. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är dokumentation, handläggning av ärenden, samtal- och mailhantering samt arkivering. Du kan även komma att hantera fakturor, boka möten och sammanfatta rapporter.

Längden på uppdragen samt arbetstider kan variera beroende på kund.

Din profil
Vi söker dig som vill arbeta som administratör och har en avklarad gymnasial utbildning.

För att trivas i rollen krävs god struktur och ett driv av att leverera bästa lösningen. Du har inga problem att tala med kunder eller kollegor och arbetar serviceinriktad genom din arbetsdag. Kan du hantera utmaningar som dyker upp under dagen och prioritera dem väl, så kommer du lyckas med uppdraget. Vidare besitter du god datavana samt att du talar och skriver obehindrat på svenska.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund söker administratör

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansv... Visa mer
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 140 anställda och omsätter 400 miljoner.




Om arbetsplatsen – det här är vi!
Kanslienheten är en nystartad gruppering inom NVK och enheten består av 9 medarbetare, Förbundssekreterare, registrator, handläggare samt utredningsgrupp.

Tjänsten kommer att vara placerad vid kanslienheten och närmaste chef är kanslichef.  Vi erbjuder dig ett arbete där du har möjlighet att vara en del av ett team som samarbetar för att skapa goda förutsättningar att ge administrativt stöd och avlastning kopplat till förbundsövergripande arbete.

Ditt uppdrag
Som administratör hos oss har du många varierande arbetsuppgifter. Huvuduppdraget är att bistå enheterna med kvalificerade och enklare administrativa arbetsuppgifter, bland annat genom:

Administrativt stöd till förbundet
Ekonomiadministrativt arbete så som kontering av fakturor, uppföljningar, viss internkontroll och beställningar.
Hantera ärendehanteringssystem, dokumenthantering och arkivering
Personaladministrativt arbete som till exempel hantering av personalakter.
Driva frågor kring det administrativa och rutiner som utvecklar administration.
Arbeta med vårt verksamhetssystem för ledning och styrning. Det kan handla om systemrapporter, supportuppgifter och systemadministration.
Se över och vid behov skapa arbetsinstruktioner, rutiner och andra styrda dokument.
Vid behov vara backup till förbundssekreterare

Övriga administrativa uppgifter

Dina kvalifikationer och meriter
Vi söker dig med utbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du ska ha tidigare erfarenhet av administrativt arbete, meriterande är om arbete skett inom kommunal verksamhet.

Du är en van datoranvändare och kan med enkelhet hantera och sätta dig in i olika IT-system. Vi använder oss av Agresso som ekonomisystem, Personec som personalsystem, Public 360 som diariesystem, det är meriterande om du har erfarenhet av dessa system. Du ska ha goda kunskaper i Officepaket.

Som person har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar. Du är skicklig på att delge information såväl muntligt som skriftligt. Tiden använder du effektivt och du arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Då tjänsten innehåller många kontaktytor såväl internt som externt behöver du har förmåga att arbeta tillsammans med andra och bidra till ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare.

Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård och har möjlighet till friskvårdsaktiviteter. Visa mindre

A - kassehandläggare / administratör till IF Metalls a - kassa

Vill du arbeta med handläggning och bedömning av a-kasseärenden? Är du en självgående administratör som vill arbeta i en värderingsstyrd organisation med engagerade kollegor? IF Metalls arbetslöshetskassa är Sveriges fjärde största a-kassa med ca 300 000 medlemmar och med 100 anställda som är placerade på 35 lokalavdelningar och på huvudkontoret i Stockholm. Du kommer att arbeta på avdelningen Bergslagen med placering i Fagersta. Vi kommer att påbörja ... Visa mer
Vill du arbeta med handläggning och bedömning av a-kasseärenden? Är du en självgående administratör som vill arbeta i en värderingsstyrd organisation med engagerade kollegor? IF Metalls arbetslöshetskassa är Sveriges fjärde största a-kassa med ca 300 000 medlemmar och med 100 anställda som är placerade på 35 lokalavdelningar och på huvudkontoret i Stockholm. Du kommer att arbeta på avdelningen Bergslagen med placering i Fagersta.

Vi kommer att påbörja urval och intervjuer i augusti. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du kommer att arbeta i en delad roll med varierande uppgifter inom a-kassehandläggning och administration. Inom a-kassehandläggning kommer du att självständigt göra en rättssäker bedömning och fatta beslut gällande arbetslöshetsersättning och medlemsärenden. Vidare kommer du att hantera medlems- och avgiftsfrågor där du ger professionell skriftlig och muntlig service till medlemmar, arbetsgivare och myndigheter m.fl. I rollen ingår även annan förekommande avdelningsadministration.

Vem är du?
Arbetet ställer höga krav på analytisk förmåga och noggrannhet samt att du har ett intresse för att lära dig ett komplext regelverk och även kunna omvandla det till ditt arbete. Du är van att arbeta självständigt och har en utvecklad prioriteringsförmåga. Vi söker dig som har försäkringsutbildning, a-kasseutbildning eller liknande tillsammans med ett par års erfarenhet av att arbeta med administration. I rollen kommer du att erbjudas både teoretisk och praktisk utbildning vid flera tillfällen per år.

Arbetet kräver systemvana, gärna inom system som avser handläggning av ersättningsärenden eller liknande. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta i ÄGA och OAS. Du har lätt att ta till dig och lära dig använda program och e-tjänster samt lära ut och hjälpa medlemmar inom densamma. Du kommunicerar bra både i tal och i skrift på svenska. Vi ställer höga krav på dina personliga egenskaper och på att du delar arbetarrörelsens värderingar.

Om verksamheten
IF Metalls arbetslöshetskassa är den fjärde största a-kassan i Sverige med ca 300 000 medlemmar. Våra medlemmar finns inom bl.a. verkstads-, bil- och kemiindustrin, gruvor, läkemedelsbolag och tvätterier. Vi är runt 100 anställda som är placerade på 35 lokalavdelningar och på huvudkontoret i Stockholm. IF Metalls a-kassa är en feministisk organisation och våra värderingar grundar sig på alla människors lika värde. Vi eftersträvar mångfald i alla avseenden och en god arbetsmiljö för alla. Vi erbjuder dig ett professionellt, meningsfullt och utvecklande arbete. Visa mindre

Teknisk administratör

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansv... Visa mer
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har 140 anställda och omsätter 400 miljoner.
Läs gärna mer på www.nvk.fagersta.se

NVK söker nu teknisk administratör felanmälan för Fagersta Kommuns och Norberg Kommuns bostäder, lokaler och gator.
I tjänsten kommer du att ta emot samtal och mail om felanmälan, skicka ärenden vidare för verkställande. Vara behjälplig NVK:s organisation med viss administration.

Din profil
Du har några års erfarenhet av administrativt arbete.
Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift är ett krav.
Goda kunskaper i Officepaketet.Körkort för personbil (B) är ett krav
Erfarenhet av likanande arbete, gärna med kundkontakt och erfarenhet av systemet teknisk förvaltning i Vitec är
önskvärt. Vi söker dig som har god förmåga att skapa arbetsglädje, delaktighet och har stort kundfokus.
Gärna erfarenhet och kännedom om kommunal verksamhet och hur politiskt arbete fungerar.
Du är noggrann, flexibel och stresstålig.
Du har lätt för att planera och organisera ditt arbete.
Du är en lagspelare som samarbetar lyhört med alla typer av människor.


Vi erbjuder dig
En arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare. Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård, har möjlighet till bland annat friskvårdsaktiviteter och flextid.

Övrigt
Urvalsarbetet kommer att påbörjas omgående.
Tjänsten kan komma att tillsättas under pågående rekrytering. Visa mindre

Samordnare till Nybo och Stolpvretens servicehus

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare. Nybo gruppboende och Stolpvretens Srevicehus ligger i Västanfors, i södra delen av Fagersta. Nybo är ett gruppboende för personer som har en demenssjukdom. Stolpvretens servicehu... Visa mer
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare.

Nybo gruppboende och Stolpvretens Srevicehus ligger i Västanfors, i södra delen av Fagersta.

Nybo är ett gruppboende för personer som har en demenssjukdom.

Stolpvretens servicehus är ett särskilt boende för äldre personer med hemtjänstinsatser.


ARBETSUPPGIFTER
Arbeta strategiskt med att bemanna och planera omvårdnadsinsatser på både Nybo och Stolpvreten med hjälp av de system vi använder oss av.

Du ska i samråd med cheferna på enheten fördela våra resurser på ett strategiskt sätt där fokus ligger på kundkvalitet och arbetsmiljö inom ramen för den budget som är satt.

KVALIFIKATIONER
Meriterande med erfarenhet av daglig verksamhets- och bemanningsplanering.

Du har förmågan att snabbt lära dig nya uppgifter samt samlar in och förvaltar information för att stödja beslutsfattande. Du uppmuntrar organisatoriskt lärande och sprider kunskap som är användbar för organisationen.

Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.

Du har förmågan att prestera i en pressad miljö och hantera svåra situationer. Du förblir optimistiskt inför utmaningar och har förmågan att acceptera och lära av kritik.

ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Bemanningsassistent

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare. Nyttig information: Arbetstiderna är 06:00 - 15:00, helgfria vardagar ARBETSUPPGIFTER Som bemanningsassistent arbetar du med tillsättning av vikarier utifrån verksamheternas bes... Visa mer
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare.

Nyttig information:
Arbetstiderna är 06:00 - 15:00, helgfria vardagar

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsassistent arbetar du med tillsättning av vikarier utifrån verksamheternas beställning. Du arbetar i vikariehanteringssystemet Time Pool och arbetet sker i nära samarbete med kommunens chefer, samordnare och övrig personal. Du har även i ditt arbete kontakt med kommunens tidsbegränsade anställda med timlön. I arbetet bemannar bemanningsenheten korttidsfrånvaro inom vård och omsorg, sjuksköterskor, förskoleverksamhet samt kostservice. I ditt arbete har du kontinuerlig kontakt med kommunens löneadministratörer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har goda datakunskaper, är stresstålig, har kunskaper och kännedom om kommunens organisation. Meriterande är om du har god erfarenhet och kunskap av Time Pool och Multiaccess. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt ett gott bemötande då arbetet innehåller många kontakter, både via telefon och personliga möten med våra medarbetare. Du ska ha vana och kunskap av att på ett pedagogiskt sätt kunna bemöta och handleda vår personal och vikarier i Time Pool. Du är noggrann och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter. Goda kunskaper i såväl tal som skrift. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.





ÖVRIGT
Hos oss har du möjlighet till bland annat semesterväxling, friskvårdsbidrag och frikort till den lokala sporthallen.

Vi har rökfri arbetstid och strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre