Lediga jobb som Administrativ assistent i Fagersta

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Fagersta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Fagersta som finns hos arbetsgivaren.

Teknisk handläggare gata/park

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansv... Visa mer
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 150 anställda och omsätter 400 miljoner.




Teknisk handläggare
Som teknisk handläggare hos oss får du ett varierat och utvecklande arbete där du bidrar till att förbättra och utveckla vår offentliga miljö.

Ditt uppdrag
Om tjänsten Som teknisk handläggare hos oss får du ett varierat och utvecklande arbete där du bidrar till att förbättra och utveckla vår offentliga miljö. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Administrativa rutiner och dokumentation
• Operativt stöd till verksamheten
• Hantering av felanmälningar och uppföljning av ärenden
• Beslutsfattande inom ramen för tjänsten
• Myndighetsutövning inom gaturelaterade ärenden




Dina kvalifikationer och meriter
Kvalifikationer
• Relevant teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Grundläggande förståelse för GIS och kart program
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet är meriterande
• B körkort, manuell




Strukturerad
Relationsskapande
Samarbetsorienterad
Lösningsorienterad

Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare.

Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård och har möjlighet till friskvårdsaktiviteter. Visa mindre

Administratör med ekonomiinriktning till IF Metall Bergslagen

IF Metall har ca 300 000 medlemmar på arbetsplatser runt om i Sverige och vi organiserar anställda inom svensk industri. IF Metall Bergslagen är en av 34 lokalavdelningar inom fackförbundet IF Metall och har cirka 6 200 medlemmar fördelat i hela regionen. Nu söker vi en administratör med ekonomiinriktning som vill ha omväxlande och spännande arbetsuppgifter till IF Metalls kontor i Fagersta. Är du serviceinriktad, lösningsorienterad, prestigelös och tycke... Visa mer
IF Metall har ca 300 000 medlemmar på arbetsplatser runt om i Sverige och vi organiserar anställda inom svensk industri. IF Metall Bergslagen är en av 34 lokalavdelningar inom fackförbundet IF Metall och har cirka 6 200 medlemmar fördelat i hela regionen.

Nu söker vi en administratör med ekonomiinriktning som vill ha omväxlande och spännande arbetsuppgifter till IF Metalls kontor i Fagersta. Är du serviceinriktad, lösningsorienterad, prestigelös och tycker om varierande arbetsuppgifter? Sök då tjänsten redan idag!

Om tjänsten
Som administratör hos vår kund IF Metall Bergslagen kommer du att arbeta brett och med varierande arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att i samarbete med övriga administratörer, ombudsmän och avdelningsstyrelse genomföra arbetsuppgifter som är kopplade till den fackliga verksamheten. Som administratör får du även självständigt driva flertalet administrativa arbetsuppgifter. Arbetet innefattar uppgifter som medlemskontakter, kontakter med arbetsgivare samt förtroendevalda. Du kommer också arbeta med ekonomisk administration som fakturahantering, löner, reseräkningar mm. I din roll kommer du också att arbeta med diverse andra kontorsgöromål exempelvis att svara i växeln.

IF Metall Bergslagen har ett varmt och öppet arbetsklimat och du kommer att arbeta i ett tight och härligt team där samarbete och öppenhet är viktigt för leveransen och trivseln.

Om dig

Vi söker dig som har:
•Minst gymnasieutbildning eller motsvarande
•Erfarenhet av att ha arbetat som administratör, assistent, ekonomiassistent eller likvärdigt
•Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
•God systemvana

Följande kvalifikationer är meriterande:
•Erfarenhet av att arbeta i ett serviceyrke
•Erfarenhet av att ha arbetat i en idéburen organisation och handläggning av medlemsärenden
•Erfarenhet av att ha arbetat med löner och fakturahantering
•Erfarenhet av att ha arbetat med budget- och verksamhetsuppföljning
•Kunskaper i Microsoft Dynamics CRM, Excel, Word, AGDA och Visma
•Flerspråkig
•B-körkort

Som person är du serviceinriktad, positiv, självgående och självständigt kan prioritera ditt arbete utifrån organisationens uppsatta mål. Du bör även vara lösningsorienterad med god samarbetsförmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Krav är att du är ansvarstagande och med en god kommunikativ förmåga. Vi förutsätter att du som söker delar arbetarrörelsens värderingar och de värderingar som IF Metall har.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om IF Metall
IF Metall är en medlemsstyrd organisation. Med våra gemensamma intressen och styrka skapar vi tillsammans bästa möjliga villkor i arbetslivet och i samhället. Tillsammans ska vi stärka vår – arbetarnas – makt i förhållande till kapitalets. IF Metalls ledord är jämlikhet, solidaritet och frihet!

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid och tillträde sker efter överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Löne- och anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan AFO och Handelsanställdas förbund.

Kontaktuppgifter/ansökan
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via 073-684 70 83 alt. [email protected] eller Personalansvarig på IF Metall Bergslagen, Tobias Olofsson via 070-644 58 48.  Facklig representant Handels, Victoria Eriksson, 0223-160 20.

Registrera din ansökan via ansökningslänken senast 2024-01-22. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected].

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administratör, ekonomiadministratör, ekonomiassistent, assistent, lön, IF Metall, Fagersta, Adecco Visa mindre

Produktions & Affärsstöd

Ansök    Sep 8    Swerock AB    Administrativ assistent
Vill du vara med och utvecklas och växa med oss? Drivs du av att tillsammans med kollegor och organisationen i stort, och med stort eget ansvar, leverera goda resultat i rätt tid? Då ska du söka jobbet hos oss på Swerock. Om tjänsten Som produktions och affärsstöd kommer du att bistå platschefen och övrig personal med deras arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna består bland annat av att: - Stödja försäljningsorganisationen; bistå i marknadsbearbetning, F... Visa mer
Vill du vara med och utvecklas och växa med oss? Drivs du av att tillsammans med kollegor och organisationen i stort, och med stort eget ansvar, leverera goda resultat i rätt tid? Då ska du söka jobbet hos oss på Swerock.

Om tjänsten

Som produktions och affärsstöd kommer du att bistå platschefen och övrig personal med deras arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifterna består bland annat av att:

- Stödja försäljningsorganisationen; bistå i marknadsbearbetning, Förbereda underlag till offerter och avtal, fakturering, kreditsamordning, ta emot och bedöma UC.
- Månadsavslut; ekonomi, lager, fakturering, produktionskostnadskalkyler, investeringskalkyler, uppföljning förfallna fakturor
- Ersätta och stötta produktionen (orderhantering, planering, provtagning etc)
- Administrativa uppgifter såsom inköp av material, beställning av drivmedel och slitdelar
- Driva projekt och ta initiativ utifrån verksamhetens behov
- Planera samt leda det dagliga arbetet tillsammans med våra UE
- Ansvara för analysering, mottagning av massor samt produktion av ballast och jordar samt cirkulära produkter samt den dagliga ekonomiska uppföljningen.
- Stöd till organisationen i KMA-frågor, kvalitetsbrister, reklamationer, miljöhändelser samt stödja verksamheten vid riskbedömningar, nyckeltal samt delta i brand och skyddsronder
- Arbeta för att effektivitet, lönsamhet och kvalitet uppnås i alla led
- Verka i enlighet med företagets policyer och bidrar till god intern samverkan

Rollen erbjuder många sociala kontaktytor, utmaningar och stor möjlighet till personlig utveckling. Dalarna blir ditt geografiska arbetsområde med placering i Fagersta.

Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och erfarenhet av bygg/anläggningsbranschen och/eller relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har även erfarenhet av att arbeta administrativt. God data- och systemvana är ett krav då all rapportering görs digitalt.

Du har även god förmåga att samordna arbete och att arbeta självständigt samtidigt som du kan skapa och bibehålla goda relationer. Du arbetar strukturerat under emellanåt stressiga situationer och har en god förmåga att prioritera. B-körkort är ett krav för att klara tjänsten. Det är meriterande om du har förarbevis för lastmaskin.

För frågor om tjänsten kontakta Fredrik Johansson Bastås tfn:0733 37 34 75. Visa mindre

Administratör till Vic Energy AB - Tillväxtresa inom elkraftsbranschen

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Vic Energy AB, en del av Victor Energy, är ett företag inom elkraftsbranschen verksamt i Sverige, Norge, Kroatien, Polen och Tyskland. Bolaget är det snabbast växande på den svenska marknaden, där vi arbetar med stora och stabila kunder. Bolaget ägs ytterst av den kanadensiska Budzinskifamiljen via Java-koncernen, som även äger likartade bolag i USA och Kanada. Ägarna deltar mycket aktivt i de europeiska bolagen och stödjer expansionen fullt ut, finansiellt och tekniskt. Företaget bygger transmissions- och distributionsledningar samt transformatorstationer. Vi är över 250 medarbetare bestående av ingenjörer, projektledare, specialister, logistikchefer, och arbetare. Arbetsklimatet är öppet och beslutsvägarna är korta. Bolagets styrning kännetecknas av långsiktighet.

Besök gärna Vic Energy ABs hemsida www.victorenergy.com alternativt www.javaholdings.ca för att få reda på mer om deras verksamhet.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör hos Vic Energy AB kommer du att ha en central roll i företagets dagliga administrativa arbete. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att omfatta leverantörsreskontra och fakturahantering. Detta innebär att du kommer att vara ansvarig för att registrera och kontera fakturor samt kommunicera med projektledare och leverantörer angående fakturafrågor, ändringar och betalningar. Du kommer även att hantera ID06-systemet och sköta uppgifter som skatteansökningar och hantering av arbetare.

Utöver detta kommer du att ha ansvar för att hantera inkommande post genom scanning och vidarebefordran. En viktig del av rollen är också att vara involverad i att bygga upp och skapa effektiva processer och system för dokument- och avtalshantering. Detta inkluderar att samarbeta med den polska enheten för att underlätta kommunikation och översättning av information.

Denna tjänst är en heltidsanställning på Vic Energys kontor i Grängesberg. Resor inom Sverige och till andra enheter i världen förekommer vanligtvis ett par gånger per år.

Din profil
För att trivas och vara framgångsrik i rollen som administratör hos oss ser vi att du är strukturerad och har förmågan att bygga upp och implementera effektiva processer. Du bör vara kreativ och problemlösningsinriktad för att kunna ta in information och överföra det till praktiska lösningar. Självgående och prestigelöshet är viktiga egenskaper då du förväntas ta initiativ och vara beredd att göra det som behövs. Goda kommunikationsfärdigheter och förmågan att samarbeta med både interna och externa kontakter är också viktigt för att lyckas i rollen. Eftersom Vic Energy är ett internationellt företag så är det viktigt att du kan kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

I denna roll får du chansen att vara med i den omställning som krävs för att ta nästa steg till ett hållbart samhälle. Hos Vic Energy kommer du få arbeta tillsammans med några av branschens bästa medarbetare inom miljö, kvalitet, hälsa och säkerhet.

Vill du vara med på Vic Energy ABs resa? Tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Vic Energy AB med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Veronica Rönngren på telefon: 0733-51 27 67.
Ansök via www.clockworkpeople.se Visa mindre

Avtalsförvaltare

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat fris... Visa mer
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.


Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.




Om arbetsplatsen – det här är vi!
Fagersta och Norbergs kommuner bildade den 1 juli 2012 en gemensam ekonomiförvaltning, Norra Västmanlands ekonomiförvaltning (NVE).

Värdkommun är Fagersta.
Ekonomiförvaltningen svarar för ekonomiadministration och upphandling för Fagersta och Norbergs kommuner samt flera samverkansorganisationer.
I ekonomiförvaltningen finns 18 medarbetare som jobbar med ekonomiprocesserna, samt 3 medarbetare inom upphandling.



Ditt uppdrag
Som avtalsförvaltare blir du en viktig del av både ekonomiförvaltningen och kommunen i sin helhet. Tillsammans med kollegorna på upphandlingsfunktionen kommer du bland annat att arbeta med avtalsuppföljning, analysera statistik, utveckla inköpsmönster och affärsmässigheten i kommunen. Du bevakar avtalstider, avtalstrohet och arbetar med att identifiera effektiviseringspotentialer genom bland annat samordning och enhetliga arbetssätt. I arbetsuppgifterna ingår också att informera om aktuella avtal, ge råd och stöd till interna beställare.

Arbetet innebär även att du självständigt driver arbetet med att planera och genomföra förnyade konkurrensutsättningar och DIS-avrop i samverkan med verksamheten.

Upphandlingsarbetet utvecklas och förändras snabbt vilket medför arbetsuppgifter som kan förändras efterhand då behov och arbetssätt förändras.




Dina kvalifikationer och meriter
Du har minst gymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdiga för tjänsten.

Det är meriterande om du har kunskap om Lagen om offentlig upphandling samt övriga lagar och regelverk som styr offentlig upphandling.
Det är meriterande om du har erfarenhet av inköps- eller upphandlingsarbete, avtalsförvaltning eller e-handel.

Du är analytisk, kommunikativ och har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du drivande och engagerad och utför dina arbetsuppgifter självständigt. Samarbete är viktigt inom vår förvaltning och därför ser vi teamkänsla som en betydelsefull egenskap.

Serviceanda och integritet är viktiga egenskaper i såväl externa som interna kontakter. Arbetet innebär kontakter såväl internt som externt, vilket kräver ett positivt och handlingsinriktat förhållningssätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt
Intervjuer sker fortlöpande och tjänsten kan komma tillsättas under ansökningstiden.

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Administratörer sökes till kommande uppdrag

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Varför ska du välja Clockwork?
Som anställd på Clockwork har du möjligheten att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning hos våra kunder. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din Konsultchef.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker Administratörer för kommande uppdrag hos våra kunder i Fagersta med omnejd.

Som Administratör arbetar du med datorn som ditt främsta redskap och du hanterar i regel flera olika system. Beroende på uppdraget varierar dina arbetsuppgifter, men du utför administrativa uppgifter som exempelvis orderhantering, enklare fakturering, arkivering, sammanställningar av rapporter och utveckling av rutiner. Ofta ingår även kontakt med kunder och leverantörer, såväl via telefon som mail. Du agerar ofta stöttande gentemot dina kollegor och kan avlasta dem i diverse administrativa uppgifter.

Längden på uppdragen samt arbetstider kan variera beroende på kund.

Din profil
Vi söker dig som vill arbeta som administratör och har en avklarad gymnasial utbildning. Du har god datorvana och kan utan problem navigera mellan olika system. Din kommunikativa förmåga är god och du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

För att trivas i rollen krävs god struktur och ett driv av att leverera bästa lösningen. Kan du hantera utmaningar som dyker upp under dagen och prioritera dem väl, så kommer du lyckas med uppdraget. Tack vare din positiva och serviceinriktade inställning bidrar du med god stämning till såväl medarbetare som kunder.

Ansökan
Är du nyfiken på om vi kan matcha dig med en ny och spännande tjänst? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se Visa mindre

Serviceinriktad gruppledare till Seco Tools i Fagersta

Älskar du att hjälpa människor och är passionerad kring att ge service i stjärnklass med ett leende på läpparna? Är du lösningsorienterad med ett positivt förhållningssätt och trivs du extra bra när du får möjligheten till att överträffa kundens förväntningar? Då är detta ett jobb för dig! Vi söker dig som har ett passionerat driv kring service och som med stor vilja och engagemang vill vara med och utveckla vår nya leverans inom arbetsplatsservice till v... Visa mer
Älskar du att hjälpa människor och är passionerad kring att ge service i stjärnklass med ett leende på läpparna? Är du lösningsorienterad med ett positivt förhållningssätt och trivs du extra bra när du får möjligheten till att överträffa kundens förväntningar? Då är detta ett jobb för dig!

Vi söker dig som har ett passionerat driv kring service och som med stor vilja och engagemang vill vara med och utveckla vår nya leverans inom arbetsplatsservice till vår kund Seco Tools i Fagersta. Som gruppledare på Coor kommer du att arbeta inom en prestigelös, varm och utvecklingsinriktad kultur där du får ta stort ägarskap och eget ansvar samtidigt som det finns en stor hjälpsamhet bland kunniga kollegor och chefer som ställer upp och hjälper varandra till att nå en framgång. 

Om rollen
Som gruppledare är det du tillsammans med dina kollegor som koordinerar och säkerställer att leveransen till Seco Tools sker med högt engagemang och med ett öppet och positivt sinne med fokus på den totala helhetsupplevelsen. Som person tänker vi oss att du kan konsten till att entusiasmera, att du har förmågan till att ge det lilla extra med subtil fingertoppskänsla och att du har ett stort eget driv. Tillsammans med dina kollegor kommer du att verka för ett fantastiskt värdskap genom att arbeta nära och relationsbyggande med vår kund. Vi ser gärna att du som söker har ett visionärt tänk med ett lösningsorienterat förhållningssätt.

Exempel på ansvarsområden


• Utveckla och upprätthålla en god kommunikation till kollegor, leverantörer och kunder
• Driva en utveckling med ett fokus kring ständiga förbättringar
• Uppföljning och säkerställa kvalitet i leveransen
• Samordning av den dagliga driften tillsammans med andra delar av Coors leveranser

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering hos vår kund Seco Tools i Fagersta. Arbetstiderna är vardagar, måndag till fredag kl 07:30-17:00, och vi tillämpar en provanställning på 6 månader.

Du
Vi söker dig som är genuint passionerad och intresserad av att leverera service i stjärnklass. Vi tänker oss att du har väldigt god förmåga till att utveckla och upprätthålla goda relationer externt såväl som internt. Vi ser därför gärna att du har tidigare erfarenhet av ett servicearbete där du med glädje och stort engagemang har tagit dig an diverse olika uppdrag med kunden i fokus. Rollen kräver en god datorvana samt att du har en god förmåga och intresse för att arbeta i olika system och program då viss administration förekommer. I din roll som gruppledare kommer du bemöta både besökare och medarbetare på engelska vilket innebär att du behöver kunna behärska svenska likväl som engelska obehindrat i både tal som skrift. Har du dessutom även ett körkort så är det ytterst meriterande.

Din personlighet
Vi söker dig som med stor glädje besitter en hög grad av servicekänsla där du som person innehar en förmåga och ett intresse samt vet vad som behövs för att skapa en serviceupplevelse utöver det vanliga för både kunder och kollegor. Vi tänker oss att du är en relationsbyggande person där du är kommunikativ och trivs i samarbete med andra. Du har ett inkluderande tillvägagångssätt med tyngdpunkt på att vara visionärt kreativ och gillar att arbeta med både utveckling och förbättring. Som person är du trygg och har ett strukturerat arbetssätt med en god förmåga för detaljer samt modet till att våga ta beslut utifrån givna ramar.

Vi erbjuder
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats med en lön enligt kollektivavtal, pension, försäkringar samt andra förmåner som utbildningar friskvårdsbidrag och föräldralön. Kulturen på Coor kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär och vi arbetar aktivt med att säkerställa en god arbetsmiljö. För dig som är nyanställd har vi ett introduktionsprogram för att du ska få en så bra start som möjligt på din nya arbetsplats. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential.?Då Coor är ett stort och expansivt företag finns möjligheter till utveckling både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. 

Kontakt och övrig information
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mattias Eliasson via [email protected] Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2022 blev Coor utnämnda till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är fortsatt ett karriärföretag enligt Karriärföretagen. Visa mindre

Kundservicehandläggare NVK

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansv... Visa mer
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 150 anställda och omsätter 400 miljoner.




Om arbetsplatsen – det här är vi!
Du kommer ingå i NVKs kansli.

Kansliet har bland annat hand om kundtjänst för vatten och avlopp, gator och vägar, parker och utemiljöer, belysning, felanmälningar verksamhetslokaler och vissa bostäder samt där tillhörande administration. Du kommer främst arbeta med vatten och avlopp och ingå i NVKs utvecklingsarbete för att bedriva en engagerad, trygg, öppen och tillgänglig kundtjänst för samtliga våra arbetsområden.



Ditt uppdrag
I rollen som kundservicehandläggare kommer du att ha varierande arbetsuppgifter. På en arbetsdag kan du bland annat få:

- sköta administrativa rutiner
- vara ett operativt stöd för verksamheten
- formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
- hantera felanmälningar och följa upp ärenden
- telefonsupport
- fakturera och hantera fakturafrågor
- bokföra



Dina kvalifikationer och meriter
Vi tror att du är serviceinriktad, noggrann och tycker det är roligt att skapa goda relationer både externt och internt. Vi ser helst att du har erfarenhet av att arbeta med vatten och avlopp i systemstödet EDP Future. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänst. En trevlig telefonröst och god kommunikationsförmåga är viktigt. Vi ser även att du är kreativ och har god förmåga att lösa problem. Det är grundläggande att du har god datorvana och att du har lätt för att lära dig navigera mellan olika applikationer och system.

Viktiga egenskaper är:

Strukturerad
Relationsskapande
Samarbetsorienterad
Lösningsorienterad

Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare.

Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård och har möjlighet till friskvårdsaktiviteter. Visa mindre

Skoladministratör till Alfaskolan

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - ... Visa mer
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.


Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.




Om arbetsplatsen – det här är vi!
Här på Alfaskolan har vi ett gott arbetsklimat med engagerad personal.

Vår vision är att ” Vi ska bli bäst
på undervisning. Alla elever ska utvecklas utifrån kunskapsmålen och sina egna förutsättningar”.
Samtliga medarbetare på Alfaskolan arbetar utifrån Fagersta kommuns övergripande vision, STAR där
Samarbete, Trygghet, Ansvar och Respekt är ledorden. Ett systematiskt kvalitetsarbete pågår ”modellen”
med fokus på förbättrade resultat för kommunens grundskolor. Vi som arbetar på skolan är dessutom
angelägna om att ha ett gott arbetsklimat och vi värderar ett tydligt ledarskap, förmåga till samarbete i
arbetslag och en positiv syn på kollektivt lärande. Alfaskolan har många nya fina lokaler och utvecklat
tvålärarsystem i alla årskurser, vilket innebär att det är två pedagoger i varje klass. Alfaskolan i Fagersta
är en F-6 skola med ca 360 elever.



Ditt uppdrag
Som skoladministratör är du det administrativa stödet till skolledningen. I många fall är du första kontakten för de som tar kontakt med skolan. I det administrativa arbetet ingår det många olika delar som bl.a. personal och elevadministration samt arkivering. Inom ekonomiadministrationen ingår fakturahantering, inköp och beställningar. Du kommer även rapportera resultat och statistik till skolledning och olika myndigheter. Du behöver kunna kommunicera professionellt på svenska och det är meriterande med andra språkkunskaper. Du har god digital kompetens där det är meriterande om du tidigare jobbat i systemen Infomentor, Extens, Untis och Unit4.



Dina kvalifikationer och meriter
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning och erfarenhet av löneadministrativt arbete. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper inom IT.

Som person är du flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du är serviceinriktad och lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Dessutom tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. 

För att kunna påbörja anställningen hos oss krävs det ett giltigt utdrag ur belastningsregistret för
barnomsorg från polisen utifrån 2 kapitlet 31 § skollagen

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Hyresförvaltare/Administratör till Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.

Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Om företaget
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 140 anställda och omsätter 400 miljoner.

Dina arbetsuppgifter
Som hyresadministratör kommer du ansvara för visning av lokaler, lägenheter etc. Du kommer hantera kontraktsskrivning med nya hyresgäster samt utdelning av nycklar. Vid avhysning ansvarar du för hela processen gällande inhämtning av nycklar, godkännande av städning etc. Tjänsten innebär även en hel del administration med inslag av ekonomi.

Resor i tjänsten förekommer.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget pågår under 6 månader och för rätt person finns det en möjlighet till förlängning.

Din profil
Vi söker dig som har en avklarad gymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller administration. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter anses det som meriterande.

Som person är du lyhörd, noggrann och trivs i en föränderlig miljö. För att lyckas i rollen krävs god struktur och ett driv av att leverera bästa lösningen. Du har inga problem att tala med kunder och arbetar serviceinriktad genom din arbetsdag

Vidare besitter du god datavana och kunskaper inom Officepaketet. Har du erfarenhet av hyresprogrammet Vitec anses det som meriterande. För att klara uppdraget krävs det att du talar och skriver på både svenska och engelska.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se
Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Administrativ assistent till Hem och sjukvård

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - ... Visa mer
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.


Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.




Om arbetsplatsen – det här är vi!
HSL gruppen är en grupp med medarbetar inom Trygg Hemgångsteam, Sjuksköterskor och Rehabassistenter.

En grupp om ca 30 medarbetare. Grupperna arbetar med den kommunala hälso- och sjukvården.



Ditt uppdrag
Som HSL administratör fungerar du som ett nära stöd till enhetschefen. '
I din tjänst kommer du bland annat rekrytera timvikarier vid frånvaro. Övrigt förekommande arbetsuppgifter är bland annat schemaläggning, diverse beställningar, ge behörighet till anställd personal i olika verksamhetssystem, inrapportering i lönesystem Personec P i övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. I arbetet ska du ha förmåga att kunna fatta lämpliga beslut och ta initiativ som krävs för att logistiken kring enhetschefen och övriga medarbetare ska fungera.
Du har kunskap om offentlig förvaltning och hur en kommun är uppbyggd. Du har en mycket god administrativ vana. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt datavana.




Dina kvalifikationer och meriter


Meriterande om du har kunskap i bemanning och schemaplaneringssystem Multiaccess, Time Pool och Personec.

Personliga egenskaper:

Helhetssyn: Ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.

Serviceinriktad: Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Självgående: Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.

Personlig mognad: Du är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen.

Flexibel: Du har lätt att anpassa sig efter ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt, du ser möjligheter i förändringar.

Initiativtagande: Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

Rekrytering sker löpande

För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister.

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Administrativa sommarjobb inom Logistik & Supply Chain på Epiroc

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com.... Visa mer
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Vill du testa på att jobba med Logistik & Supply Chain i ett världsledande företag inom gruv-, infrastruktur- och naturresursindustrin?
Vi söker sommarvikarier till administrativa tjänster till våra Inbound Replenishment och Order Fulfilment avdelningar. Detta är en möjlighet att knyta värdefulla kontakter och skaffa dig erfarenhet inom området.

Om Epiroc
Epiroc är en ledande produktivitetspartner för gruv-, infrastruktur- och naturresursindustrin. Med toppmodern teknik utvecklar och tillverkar Epiroc innovativa borriggar, bergbrytnings- och anläggningsmaskiner samt levererar service och förbrukningsartiklar i världsklass. Företaget grundades i Stockholm och våra passionerade medarbetare ger support till, och samarbetar med, kunder i mer än 150 länder.
På Epiroc kommer du att få jobba med skickliga och hjälpsamma kollegor som alla lever efter våra kärnvärden: samarbete, engagemang och innovation. Vi arbetar i en global miljö med över 113 nationaliteter.
Vill du veta mer om Epiroc? Besök Epiroc Group.

Ditt uppdrag
Vi söker dig som vill jobba som Inbound Replenishment Planner eller Costumer Contact.
Som Inbound Replenishment Planner ansvarar du för inköp och planering av förbrukningsprodukter från leverantörer, inklusive kontakt med kundcenter, världen över. I denna roll kommer du att fokusera på löpande beställningar och kontakter med leverantörer för anskaffning av bergborrverktyg och reservdelar. Du kommer även att arbeta med lagerhantering och lagerberäkningar.
Som Customer Contact arbetar du med främst orderhantering, exporthantering, fakturering och frakt av förbrukningsprodukter. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att säkerställa ett snabbt och effektivt flöde från vårt Distributionscenter till våra säljbolag och regionala distributionscenter. Det är viktigt med högkvalitativa och punktliga leveranser.
Vi söker vikarier som kan jobba heltid, dagtid, under veckorna 22-35.

Din profil
Vi söker dig med pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning, inom t ex supply chain eller logistik (eller motsvarande arbetslivserfarenhet). Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.
För att trivas i rollen som Inbound Replenishment Planner ser vi att du är analytisk och lösningsfokuserad, samt trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du behöver vara stresstålig och kunna prioritera i ditt dagliga arbete.
För rollen som Customer Contact behöver du vara noggrann, serviceinriktad och alltid ha ett kundfokus. Du har lätt för att skapa kontakt med människor och har god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.
För båda rollerna är kunskaper i engelska i tal och skrift ett krav. Svenska är meriterande.
Observera att vi tillämpar bakgrundskontroll och drog-/alkoholtest på slutkandidater innan anställning då detta är en säkerhetsklassad befattning. 

Placering
Tjänsten är placerad i Fagersta, Sverige. Du behöver kunna ta dig till arbetet om du bor på annan ort.

Ansökan och kontrakt
I denna rekryteringsprocess arbetar vi med ett löpande urval, skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag för denna tjänst är 2022-04-19.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Tim Östling, Order Fullfilment & Inbound Replenishment Manager, [email protected].
För frågor angående rekryteringsprocessen eller ansökan vänligen kontakta rekryteringsspecialist: Linnea Bergkvist, [email protected] Visa mindre

Administratör till Karl Segerström AB

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Karl Segerström AB är ett mindre träförädlingsföretag som är verksamt ca. 5 km söder om Fagersta. Sedan 1930-talet har vi erfarenhet av att arbeta med gran som råvara, därför kan vi kalla oss specialister på gran. Vi är ca. 25 anställda och producerar sågade samt hyvlade trävaror för export till olika marknader över hela världen.

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten får du möjlighet att arbeta brett inom administration samt hantera ärenden inom både ekonomi- och logistikområdet. Ditt dagliga arbete handlar främst om att genomföra administrativa uppgifter som är branschrelaterade. Du kommer ansvara för att administrera, registrera och dokumentera den interna samt externa logistiken, vilket medför att du i viss mån kommer ha kontakt med företagets kunder.

Hantera fakturor samt attestera vid bokföring och rapportering är arbetsuppgifter som även ingår i tjänsten. Du rapporterar till företagets VD.

Din profil
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll. Har du en utbildning inom ekonomi eller logistik är det meriterande.

För att trivas i rollen krävs god struktur och ett driv av att leverera bästa lösningen. Du har inga problem att tala med kunder och arbetar serviceinriktad genom din arbetsdag. I vissa fall kommer du även ha internationella kontaktytor, vilket kräver att du talar och skriver på både svenska och engelska. Har du även goda kunskaper i tyska är det meriterande.

Vidare besitter du god datavana och hanterar samtliga Microsoft Office program väl.

Ansökan
Är detta en tjänst för dig? Då tar vi gärna emot din ansökan!
I denna tillsättning samarbetar Karl Segerström AB med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se så snart som möjligt, dock senast 2022-04-08. Vid frågor kring tjänsten kontakta Julia Lindström på 073-351 27 66 eller [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administrativa sommarjobb inom Logistik & Supply Chain på Epiroc

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com.... Visa mer
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Vill du testa på att jobba med Logistik & Supply Chain i ett världsledande företag inom gruv-, infrastruktur- och naturresursindustrin?
Vi söker sommarvikarier till administrativa tjänster till våra Inbound Replenishment och Order Fulfilment avdelningar. Detta är en möjlighet att knyta värdefulla kontakter och skaffa dig erfarenhet inom området.

Om Epiroc
Epiroc är en ledande produktivitetspartner för gruv-, infrastruktur- och naturresursindustrin. Med toppmodern teknik utvecklar och tillverkar Epiroc innovativa borriggar, bergbrytnings- och anläggningsmaskiner samt levererar service och förbrukningsartiklar i världsklass. Företaget grundades i Stockholm och våra passionerade medarbetare ger support till, och samarbetar med, kunder i mer än 150 länder.
På Epiroc kommer du att få jobba med skickliga och hjälpsamma kollegor som alla lever efter våra kärnvärden: samarbete, engagemang och innovation. Vi arbetar i en global miljö med över 113 nationaliteter.
Vill du veta mer om Epiroc? Besök Epiroc Group.

Ditt uppdrag
Vi söker dig som vill jobba som Inbound Replenishment Planner eller Costumer Contact.
Som Inbound Replenishment Planner ansvarar du för inköp och planering av förbrukningsprodukter från leverantörer, inklusive kontakt med kundcenter, världen över. I denna roll kommer du att fokusera på löpande beställningar och kontakter med leverantörer för anskaffning av bergborrverktyg och reservdelar. Du kommer även att arbeta med lagerhantering och lagerberäkningar.
Som Customer Contact arbetar du med främst orderhantering, exporthantering, fakturering och frakt av förbrukningsprodukter. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att säkerställa ett snabbt och effektivt flöde från vårt Distributionscenter till våra säljbolag och regionala distributionscenter. Det är viktigt med högkvalitativa och punktliga leveranser.
Vi söker vikarier som kan jobba heltid, dagtid, under veckorna 22-35.

Din profil
Vi söker dig med pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning, inom t ex supply chain eller logistik (eller motsvarande arbetslivserfarenhet). Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.
För att trivas i rollen som Inbound Replenishment Planner ser vi att du är analytisk och lösningsfokuserad, samt trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du behöver vara stresstålig och kunna prioritera i ditt dagliga arbete.
För rollen som Customer Contact behöver du vara noggrann, serviceinriktad och alltid ha ett kundfokus. Du har lätt för att skapa kontakt med människor och har god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.
För båda rollerna är kunskaper i engelska i tal och skrift ett krav. Svenska är meriterande.
Observera att vi tillämpar bakgrundskontroll och drog-/alkoholtest på slutkandidater innan anställning då detta är en säkerhetsklassad befattning. 

Placering
Tjänsten är placerad i Fagersta, Sverige. Du behöver kunna ta dig till arbetet om du bor på annan ort.

Ansökan och kontrakt
I denna rekryteringsprocess arbetar vi med ett löpande urval, skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag för denna tjänst är 2022-03-20.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Tim Östling, Order Fullfilment & Inbound Replenishment Manager,
[email protected].

För frågor angående rekryteringsprocessen eller ansökan vänligen kontakta rekryteringsspecialist:
Ellinor Ekelöf, [email protected]
Linnea Bergkvist, [email protected] Visa mindre

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund söker administratör

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansv... Visa mer
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 140 anställda och omsätter 400 miljoner.




Om arbetsplatsen – det här är vi!
Kanslienheten är en nystartad gruppering inom NVK och enheten består av 9 medarbetare, Förbundssekreterare, registrator, handläggare samt utredningsgrupp.

Tjänsten kommer att vara placerad vid kanslienheten och närmaste chef är kanslichef.  Vi erbjuder dig ett arbete där du har möjlighet att vara en del av ett team som samarbetar för att skapa goda förutsättningar att ge administrativt stöd och avlastning kopplat till förbundsövergripande arbete.

Ditt uppdrag
Som administratör hos oss har du många varierande arbetsuppgifter. Huvuduppdraget är att bistå enheterna med kvalificerade och enklare administrativa arbetsuppgifter, bland annat genom:

Administrativt stöd till förbundet
Ekonomiadministrativt arbete så som kontering av fakturor, uppföljningar, viss internkontroll och beställningar.
Hantera ärendehanteringssystem, dokumenthantering och arkivering
Personaladministrativt arbete som till exempel hantering av personalakter.
Driva frågor kring det administrativa och rutiner som utvecklar administration.
Arbeta med vårt verksamhetssystem för ledning och styrning. Det kan handla om systemrapporter, supportuppgifter och systemadministration.
Se över och vid behov skapa arbetsinstruktioner, rutiner och andra styrda dokument.
Vid behov vara backup till förbundssekreterare

Övriga administrativa uppgifter

Dina kvalifikationer och meriter
Vi söker dig med utbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du ska ha tidigare erfarenhet av administrativt arbete, meriterande är om arbete skett inom kommunal verksamhet.

Du är en van datoranvändare och kan med enkelhet hantera och sätta dig in i olika IT-system. Vi använder oss av Agresso som ekonomisystem, Personec som personalsystem, Public 360 som diariesystem, det är meriterande om du har erfarenhet av dessa system. Du ska ha goda kunskaper i Officepaket.

Som person har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar. Du är skicklig på att delge information såväl muntligt som skriftligt. Tiden använder du effektivt och du arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Då tjänsten innehåller många kontaktytor såväl internt som externt behöver du har förmåga att arbeta tillsammans med andra och bidra till ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare.

Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård och har möjlighet till friskvårdsaktiviteter. Visa mindre

Administratör till Setra i Skinnskatteberg under sommaren

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Om företaget
Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och har cirka 900 anställda. I vår koncern ingår sju sågverk, två förädlingsenheter – varav en finns i Storbritannien, huvudkontor och försäljningskontor i Sverige samt sju olika försäljningskontor utomlands.

I våra anläggningar tillverkar vi sågade och förädlade trävaror, samt bioprodukter, av gran och furu från svenska skogar. Med hjälp av stor kunskap, nytänkande, hög industriell kapacitet och smarta processer förvandlar vi skogsråvaran till klimatsmarta produkter av rätt kvalitet för alla våra kunders behov. Och på så sätt hjälper vi fler av våra kunder att bli mer grönsamma, varje dag.

Setra Skinnskatteberg har idag ca 60 anställda och produkterna levereras i huvudsak till Sverige, Nordafrika, England, Danmark och Baltikum.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en driven och positiv Administratör till Setra i Skinnskatteberg som vill stärka upp deras produktion under sommaren. Är det dig vi söker?

Som Administratör på Setra i Skinnskatteberg kommer dina arbetsuppgifter innebära exempelvis bokning av transporter, godkännande av lastning samt hantering av kundärenden. Att ta emot och fördela ut arbete är en viktig del i ditt dagliga arbete, eftersom du kommer att vara länken mellan kundservice och truckförare. Arbetet utförs ensamt, vilket innebär att du själv ansvarar för din arbetsplats och dina processer. Du ska även vara behjälplig vid märkning av paket.

Arbetet utförs dagtid och pågår under perioden juni – augusti.

Din profil
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning samt några års arbetslivserfarenhet. På Setra är det viktigt att leverera med god kvalité i sitt arbete, därför behöver du vara noggrann och ansvarstagande som person. Du är inte rädd för att ha många olika kontaktytor och trivs i en miljö med högt tempo.

Vidare ser vi gärna att du är lyhörd, serviceinriktad och driven. För att klara av uppdraget besitter du god datavana och har inga problem med att arbeta självständigt. Arbetet kräver att du talar och skriver obehindrat på svenska samt har väldigt goda kunskaper inom engelska.

Om du har tidigare erfarenhet av liknande tjänst inom sågverk, hyvleri eller motsvarande anses det som meriterande.

Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos Setra i Skinnskatteberg. En fördel med att arbeta som konsult på Clockwork är att du har möjlighet att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. För oss är gemenskap och uppskattning viktigt därför får du en nära och personlig kontakt med din konsultchef som stödjer och utvecklar ditt arbete under sommaren.

Ansökan
Är det här jobbet för dig i sommar? Då vill vi läsa din ansökan!

Uppdraget kan komma att tillsätta innan ansökningstiden löpt ut.

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Nu söker vi Administratörer för kommande uppdrag!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.

Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Om företaget
Varför ska du välja Clockwork?

Som anställd på Clockwork har du möjligheten att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning hos våra kunder. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din Konsultchef.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker Administratörer för kommande uppdrag hos våra kunder i Avesta med omnejd. Arbetsuppgifterna varierar beroende på kund. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är dokumentation, handläggning av ärenden, samtal- och mailhantering samt arkivering. Du kan även komma att hantera fakturor, boka möten och sammanfatta rapporter.

Längden på uppdragen samt arbetstider kan variera beroende på kund.

Din profil
Vi söker dig som vill arbeta som administratör och har en avklarad gymnasial utbildning.

För att trivas i rollen krävs god struktur och ett driv av att leverera bästa lösningen. Du har inga problem att tala med kunder eller kollegor och arbetar serviceinriktad genom din arbetsdag. Kan du hantera utmaningar som dyker upp under dagen och prioritera dem väl, så kommer du lyckas med uppdraget. Vidare besitter du god datavana samt att du talar och skriver obehindrat på svenska.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Teknisk administratör

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansv... Visa mer
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har 140 anställda och omsätter 400 miljoner.
Läs gärna mer på www.nvk.fagersta.se

NVK söker nu teknisk administratör felanmälan för Fagersta Kommuns och Norberg Kommuns bostäder, lokaler och gator.
I tjänsten kommer du att ta emot samtal och mail om felanmälan, skicka ärenden vidare för verkställande. Vara behjälplig NVK:s organisation med viss administration.

Din profil
Du har några års erfarenhet av administrativt arbete.
Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift är ett krav.
Goda kunskaper i Officepaketet.Körkort för personbil (B) är ett krav
Erfarenhet av likanande arbete, gärna med kundkontakt och erfarenhet av systemet teknisk förvaltning i Vitec är
önskvärt. Vi söker dig som har god förmåga att skapa arbetsglädje, delaktighet och har stort kundfokus.
Gärna erfarenhet och kännedom om kommunal verksamhet och hur politiskt arbete fungerar.
Du är noggrann, flexibel och stresstålig.
Du har lätt för att planera och organisera ditt arbete.
Du är en lagspelare som samarbetar lyhört med alla typer av människor.


Vi erbjuder dig
En arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare. Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård, har möjlighet till bland annat friskvårdsaktiviteter och flextid.

Övrigt
Urvalsarbetet kommer att påbörjas omgående.
Tjänsten kan komma att tillsättas under pågående rekrytering. Visa mindre

Samordnare till Nybo och Stolpvretens servicehus

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare. Nybo gruppboende och Stolpvretens Srevicehus ligger i Västanfors, i södra delen av Fagersta. Nybo är ett gruppboende för personer som har en demenssjukdom. Stolpvretens servicehu... Visa mer
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare.

Nybo gruppboende och Stolpvretens Srevicehus ligger i Västanfors, i södra delen av Fagersta.

Nybo är ett gruppboende för personer som har en demenssjukdom.

Stolpvretens servicehus är ett särskilt boende för äldre personer med hemtjänstinsatser.


ARBETSUPPGIFTER
Arbeta strategiskt med att bemanna och planera omvårdnadsinsatser på både Nybo och Stolpvreten med hjälp av de system vi använder oss av.

Du ska i samråd med cheferna på enheten fördela våra resurser på ett strategiskt sätt där fokus ligger på kundkvalitet och arbetsmiljö inom ramen för den budget som är satt.

KVALIFIKATIONER
Meriterande med erfarenhet av daglig verksamhets- och bemanningsplanering.

Du har förmågan att snabbt lära dig nya uppgifter samt samlar in och förvaltar information för att stödja beslutsfattande. Du uppmuntrar organisatoriskt lärande och sprider kunskap som är användbar för organisationen.

Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.

Du har förmågan att prestera i en pressad miljö och hantera svåra situationer. Du förblir optimistiskt inför utmaningar och har förmågan att acceptera och lära av kritik.

ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

A - kassehandläggare / administratör till IF Metalls a - kassa

Vill du arbeta med handläggning och bedömning av a-kasseärenden? Är du en självgående administratör som vill arbeta i en värderingsstyrd organisation med engagerade kollegor? IF Metalls arbetslöshetskassa är Sveriges fjärde största a-kassa med ca 300 000 medlemmar och med 100 anställda som är placerade på 35 lokalavdelningar och på huvudkontoret i Stockholm. Du kommer att arbeta på avdelningen Bergslagen med placering i Fagersta. Vi kommer att påbörja ... Visa mer
Vill du arbeta med handläggning och bedömning av a-kasseärenden? Är du en självgående administratör som vill arbeta i en värderingsstyrd organisation med engagerade kollegor? IF Metalls arbetslöshetskassa är Sveriges fjärde största a-kassa med ca 300 000 medlemmar och med 100 anställda som är placerade på 35 lokalavdelningar och på huvudkontoret i Stockholm. Du kommer att arbeta på avdelningen Bergslagen med placering i Fagersta.

Vi kommer att påbörja urval och intervjuer i augusti. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du kommer att arbeta i en delad roll med varierande uppgifter inom a-kassehandläggning och administration. Inom a-kassehandläggning kommer du att självständigt göra en rättssäker bedömning och fatta beslut gällande arbetslöshetsersättning och medlemsärenden. Vidare kommer du att hantera medlems- och avgiftsfrågor där du ger professionell skriftlig och muntlig service till medlemmar, arbetsgivare och myndigheter m.fl. I rollen ingår även annan förekommande avdelningsadministration.

Vem är du?
Arbetet ställer höga krav på analytisk förmåga och noggrannhet samt att du har ett intresse för att lära dig ett komplext regelverk och även kunna omvandla det till ditt arbete. Du är van att arbeta självständigt och har en utvecklad prioriteringsförmåga. Vi söker dig som har försäkringsutbildning, a-kasseutbildning eller liknande tillsammans med ett par års erfarenhet av att arbeta med administration. I rollen kommer du att erbjudas både teoretisk och praktisk utbildning vid flera tillfällen per år.

Arbetet kräver systemvana, gärna inom system som avser handläggning av ersättningsärenden eller liknande. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta i ÄGA och OAS. Du har lätt att ta till dig och lära dig använda program och e-tjänster samt lära ut och hjälpa medlemmar inom densamma. Du kommunicerar bra både i tal och i skrift på svenska. Vi ställer höga krav på dina personliga egenskaper och på att du delar arbetarrörelsens värderingar.

Om verksamheten
IF Metalls arbetslöshetskassa är den fjärde största a-kassan i Sverige med ca 300 000 medlemmar. Våra medlemmar finns inom bl.a. verkstads-, bil- och kemiindustrin, gruvor, läkemedelsbolag och tvätterier. Vi är runt 100 anställda som är placerade på 35 lokalavdelningar och på huvudkontoret i Stockholm. IF Metalls a-kassa är en feministisk organisation och våra värderingar grundar sig på alla människors lika värde. Vi eftersträvar mångfald i alla avseenden och en god arbetsmiljö för alla. Vi erbjuder dig ett professionellt, meningsfullt och utvecklande arbete. Visa mindre

Bemanningsassistent

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare. Nyttig information: Arbetstiderna är 06:00 - 15:00, helgfria vardagar ARBETSUPPGIFTER Som bemanningsassistent arbetar du med tillsättning av vikarier utifrån verksamheternas bes... Visa mer
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare.

Nyttig information:
Arbetstiderna är 06:00 - 15:00, helgfria vardagar

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsassistent arbetar du med tillsättning av vikarier utifrån verksamheternas beställning. Du arbetar i vikariehanteringssystemet Time Pool och arbetet sker i nära samarbete med kommunens chefer, samordnare och övrig personal. Du har även i ditt arbete kontakt med kommunens tidsbegränsade anställda med timlön. I arbetet bemannar bemanningsenheten korttidsfrånvaro inom vård och omsorg, sjuksköterskor, förskoleverksamhet samt kostservice. I ditt arbete har du kontinuerlig kontakt med kommunens löneadministratörer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har goda datakunskaper, är stresstålig, har kunskaper och kännedom om kommunens organisation. Meriterande är om du har god erfarenhet och kunskap av Time Pool och Multiaccess. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt ett gott bemötande då arbetet innehåller många kontakter, både via telefon och personliga möten med våra medarbetare. Du ska ha vana och kunskap av att på ett pedagogiskt sätt kunna bemöta och handleda vår personal och vikarier i Time Pool. Du är noggrann och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter. Goda kunskaper i såväl tal som skrift. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.





ÖVRIGT
Hos oss har du möjlighet till bland annat semesterväxling, friskvårdsbidrag och frikort till den lokala sporthallen.

Vi har rökfri arbetstid och strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre