Lediga jobb som Ekonomiassistent i Fagersta

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Fagersta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Fagersta som finns hos arbetsgivaren.

Administratör till SiS ungdomshem Sundbo

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig ... Visa mer
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

SiS ungdomshem Sundbo utanför Fagersta tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Vi har i uppdrag att bedriva vård för ungdomar med särskilda vårdbehov och tar emot pojkar som har dömts till sluten ungdomsvård (LSU).

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en noggrann administratör med sinne för detaljer som gillar omväxlande administration, ett nära samarbete i team och att skapa mervärde för verksamheten.

Arbetet innebär att hantera dagliga redovisningsfrågor och att stötta cheferna i ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. Du arbetar med löpande bokföring, avstämningar, leverantörsreskontra, betalningar, kundreskontra, inventering samt fakturering och inköp samt arkivering och hantera allmänna handlingar samt diarieföring m.m. 

Du kan även få vara behjälplig i vissa HR-uppgifter inom rekrytering och bemanning samt behöva stötta upp kring hanteringen av tjänstekläder.

Du ska vara driven och fokuserad på ditt uppdrag samt bidra till teamets och verksamhetens utvecklingsarbete. 

Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från gymnasiet inom ekonomi, handels och kontor eller YH utbildning inom administration. Alternativt annan utbildnings om arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av arbete med ekonomiadministration
- erfarenhet från statlig verksamhet
- erfarenhet av följande system: Visma Proceedo, UBW-Citrix, Besched.

Personliga egenskaper:
- Du har mycket god administrativ förmåga
- Du har god förmåga att utrycka sig i tal och skrift
- Du har god förmåga och fallenhet att samarbeta och kommunicera
- Du är prestigelös och har ett serviceintrikat arbetssätt.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. 

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Visa mindre

Administratör (ekonomi) till SiS ungdomshem Sundbo

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig ... Visa mer
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

SiS ungdomshem Sundbo utanför Fagersta tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Vi har i uppdrag att bedriva vård för ungdomar med särskilda vårdbehov och tar emot pojkar som har dömts till sluten ungdomsvård (LSU).

Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär att hantera dagliga redovisningsfrågor och att stötta cheferna i ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. Du arbetar med löpande bokföring, avstämningar, leverantörsreskontra, betalningar, kundreskontra, inventering samt fakturering och inköp. 

Du kan även få vara behjälplig i vissa HR-uppgifter inom rekrytering och bemanning. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete.

Det är meriterande om du har:
- erfarenhet från statlig verksamhet
- erfarenhet av följande system: Visma Proceedo, UBW-Citrix, Besched, Primula och Netwic samt KIA/KAJ.

Personliga egenskaper:
- Du har mycket god administrativ förmåga
- Du har god förmåga att utrycka sig i tal och skrift
- Du har god förmåga och fallenhet att samarbeta och kommunicera
- Du är prestigelös och har ett serviceintrikat arbetssätt.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

 

Tjänsten är ett vikariat på halv eller heltid tom maj 2024 med möjlighet till förlängning.

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/ Visa mindre

Ekonomiassistent inom kundreskontra till Fagersta Stainless

Ansök    Jun 29    Meritmind AB    Ekonomiassistent
Fagersta Stainless är i en förändringsprocess där man arbetar med utformning av nya rutiner och arbetssätt. Med på denna resa ser vi nu att du som ekonomiassistent kommer in med möjlighet att påverka och bidra. Vi söker dig som är kommunikativ och trivs i en samverkande roll. Du har ett tätt samarbete med både interna intressenter och externa intressenter . Tjänsten innebär stort fokus på administrativ stöttning samt kontroll av inkommande betalningar. Som... Visa mer
Fagersta Stainless är i en förändringsprocess där man arbetar med utformning av nya rutiner och arbetssätt. Med på denna resa ser vi nu att du som ekonomiassistent kommer in med möjlighet att påverka och bidra. Vi söker dig som är kommunikativ och trivs i en samverkande roll.
Du har ett tätt samarbete med både interna intressenter och externa intressenter . Tjänsten innebär stort fokus på administrativ stöttning samt kontroll av inkommande betalningar. Som ekonomiassistent inom kundreskontra kommer du vara delaktig i processen för att analysera kreditrisker på befintliga och nya kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som ekonomiassistent blir du en del av ett team om fem personer med olika ansvarsområden inom redovisningen. Framöver kommer Fagersta stainless göra förändringar gällande sin outsourcing vilket betyder att du tar över vissa arbetsuppgifter som just nu görs på ett Shared Service Center. Du jobbar dagligen med att säkra grunddata i kundregister. I arbetsuppgifterna ingår att stötta övriga funktioner på ekonomiavdelningen som leverantörsreskontra, redovisning samt administrativa åtaganden för det credit control team som finns inom Marcegaglia i Italien.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden omfattar bland annat;
Hantering, kontroll och uppföljning av inbetalningar och intäktsunderlag.
Ansvar för avstämningar av bankkonton
Intäktsanalyser vid bokslut
Samarbete med Sales-avdelningen för att sätta rutiner och effektiva arbetssätt.
Månadsvis hantera och kontrollera osäkra kundfordringar och konstaterade kundförluster
Månadsvis följa upp på förfallna fakturor, hantera och säkerställa inbetalningar
Uppföljning av oreglerade poster samt hantering av kravprocess
Kontakt med kunder samt interna enheter
Registrera avvikelser och ständigt arbeta med att förbättra och effektivisera processer

Kvalifikationer och erfarenhet:
Du har troligen en eftergymnasial ekonomisk utbildning och därtill några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Om du dessutom har arbetat i en större koncern med transaktionsrika flöden är det meriterande. Dina kunskaper i Office-paketet, och framför allt Excel, är väldigt goda. Du är generellt en duktig systemanvändare. Du hanterar såväl det svenska som det engelska språket mycket väl i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Även i utmanande situationer agerar du på ett prestigelöst, flexibelt och lösningsorienterat sätt. Vidare är du en noggrann person som värdesätter struktur och effektivitet i ditt arbete. Du trivs i föränderliga miljöer där du får ta stort eget ansvar. Dessutom är du en teamplayer som sprider härlig energi omkring dig och arbetar tillsammans med dina kollegor mot gemensamma mål.
Fagersta Stainless eftersträvar en organisation som präglas av mångfald. Därav ser vi gärna sökande i olika ålder, kön och etnicitet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet eftersom företaget strävar efter att skapa dynamiska grupper.
Vad erbjuder företaget dig?
Fagersta Stainless är ett eget bolag inom koncernen Marcegaglia sedan årsskiftet där det dagliga arbetet präglas av gemenskap, yrkesstolthet och arbetsglädje. Värderar du att ta hand om din egen hälsa? Fagersta Stainless erbjuder dig friskvårdsbidrag och andra aktiviteter som en investering för de anställdas hälsa. Du har även möjlighet till hybridarbete för att hitta balans i vardagen och utföra dina arbetsuppgifter där du utför dem bäst.
Placeringsort: Fagersta
Om företaget
Tack vare en företagshistoria som började redan 1873 är Fagersta Stainless AB idag en av världens ledande tillverkare av rostfri valstråd och dragen tråd. På Fagersta Stainless arbetar idag ca 250 personer. Företaget är tillräckligt stort för att ha en organisation med alla viktiga positioner och ger möjlighet till personlig utveckling och nya utmaningar. Samtidigt är det tillräckligt litet för att kunna ha korta beslutsvägar och flexibilitet. Förutom den starka hemmamarknaden jobbar företaget med marknader över hela världen. Visa mindre

Löneadministratör/ekonomiassistent till Västanfors Västervåla församling

Ansök    Jul 12    Meritmind AB    Ekonomiassistent
Västanfors Västervåla församling söker en administratör där arbetsuppgifterna varierar allt mellan att hantera löner, HR-relaterade frågor och ekonomiassistentuppgifter. Trivs du i en organisation där förändring och tillväxt är en del av vardagen så är detta arbetsplatsen för dig. Du kommer att ingå i ett gäng glada och positiva medarbetare där din sociala förmåga och ditt sätt att skapa relationer är nyckeln till framgång. Rollen och verksamheten ”är inte... Visa mer
Västanfors Västervåla församling söker en administratör där arbetsuppgifterna varierar allt mellan att hantera löner, HR-relaterade frågor och ekonomiassistentuppgifter. Trivs du i en organisation där förändring och tillväxt är en del av vardagen så är detta arbetsplatsen för dig. Du kommer att ingå i ett gäng glada och positiva medarbetare där din sociala förmåga och ditt sätt att skapa relationer är nyckeln till framgång. Rollen och verksamheten ”är inte är som du tror”! Den är så mycket mer!
Övergripande arbetsuppgifter:
• Ansvar för hela löneprocessen för ca 100–130 anställda och förtroendeinvalda (lönerevision, arbetsgivarintyg, anställningsbevis)
• Uppdatering i gällande regelverk och kollektivavtal, rehabilitering, pensioner, personalhandbok
• Leverantörsreskontra, viss kundreskontra
• Bokföring, avstämning
• Övriga administrativa uppgifter
• Hantera frågor från församlingens olika verksamhetsområden som t ex förskola och begravningsbyrå


Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som är serviceinriktad och trivs i en organisation där förändring och tillväxt ses som något självklart. Du bör ha utbildning inom PA eller ekonomi samt flerårig erfarenhet av löne- och personaladministration. Du är även van att hantera regelverk och kollektivavtal. Du gillar utmaningar och driver gärna utvecklings- och effektiviseringsarbeten. Du har goda kunskaper i Officepaketet och lätt för att ta till dig ny teknik och nya programvaror.
Personliga egenskaper:
Du är kommunikativ och bekväm med att samarbeta med andra och att hålla deadlines. För att trivas i denna roll bör du även vara flexibel, strukturerad, ansvarstagande och självgående. Samtidigt som du har förmågan att förstå vikten av detaljer i ditt arbete har du en helhetssyn.
Fakta om företaget och förmåner:
Västanfors Västervåla Församling har en verksamhet för alla åldrar; från barnverksamhet och konfirmander till körer och träffpunkter för vuxna och äldre. Våra gudstjänster är varierade med olika uttryckssätt. All vår verksamhet styrs utifrån de behov vi ser bland människor vi möter – från vaggan till graven.
Utöver den traditionellt kyrkliga verksamheten bedriver vi även konferensverksamhet, friskola och förskola. I bolagsform drivs också behandlingshem, begravningsbyrå och juridisk byrå. Koncernen har ett 100-tal anställda.
Din anställning omfattas av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och företagshälsovård. Du får även tillgång till friskvårdsbidrag och regelbundet anordnas olika sociala aktiviteter. För den här tjänsten är det starkt önskvärt att du är medlem i Svenska kyrkan.
Placeringsort: Fagersta Visa mindre

Ekonomiassistent – leverantörsreskontra

Ansök    Feb 20    SECO Tools AB    Ekonomiassistent
Vill du arbeta i en spännande och global organisation där du har stora möjligheter att utvecklas tillsammans med ett härligt gäng stöttande och hjälpsamma kollegor? Till Seco Tools och vår ekonomiavdelning i Fagersta söker vi nu en organiserad ekonomiassistent för att arbeta med leverantörsreskontra. Vårt team hjälper hela organisationen med tjänster inom redovisning och rapportering. Vi lyssnar på varandra och värdesätter olika perspektiv, personligheter ... Visa mer
Vill du arbeta i en spännande och global organisation där du har stora möjligheter att utvecklas tillsammans med ett härligt gäng stöttande och hjälpsamma kollegor? Till Seco Tools och vår ekonomiavdelning i Fagersta söker vi nu en organiserad ekonomiassistent för att arbeta med leverantörsreskontra. Vårt team hjälper hela organisationen med tjänster inom redovisning och rapportering. Vi lyssnar på varandra och värdesätter olika perspektiv, personligheter och kompetenser och vi gör vårt yttersta för att säkra en god ekonomiuppföljning.
Arbetsuppgifter
I denna roll hanterar du samtliga arbetsuppgifter inom processen för leverantörsreskontran. I ditt jobb ingår bland annat att förbereda, verifiera, registrera och att matcha leverantörsfakturor, samt ta emot och hantera påminnelser. Du underhåller och stämmer av leverantörsreskontra, bokslut och rapporter, samtidigt som du förbereder analyser och avstämningar för att exempelvis upptäcka bedrägerier. I jobbet ingår även kontoavstämningar, uppgifter kopplat till intern kontroll samt support till verksamheten. Även att säkerställa en kvalitativ leverans av våra tjänster, samt att stödja dina kollegor i teamet ingår i dina arbetsuppgifter. Du ansvarar för efterlevnad av svensk lagstiftning, samt Sandviks interna riktlinjer inom området.
För den här tjänsten är du placerad på vårt huvudkontor i Fagersta. Vi erbjuder även möjlighet till distansarbete, men majoriteten av arbetet ska utföras på ordinarie arbetsplats.
Din profil
Vi söker dig som har en examen inom ekonomi eller finans, alternativt har du skaffat dig praktisk erfarenhet inom området från tidigare arbeten. Du har minst ett par års erfarenhet av leverantörsreskontra och är van att arbeta med snäva deadlines och gärna i en internationell miljö. Dina analytiska färdigheter kommer väl till användning i rollen och kunskap i M3 och/eller Medius AP Automation ses som fördelaktigt. Du har även grundläggande kunskaper i Office och främst i Excel. Då vi är en global koncern är det viktigt att du känner dig bekväm med internationella kontakter och dessutom har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper är särskilt viktiga för oss – du är serviceinriktad, professionell och har ett proaktivt förhållningssätt. Vidare viktigt för rollen är att du är strukturerad, välorganiserad, har flexibilitet och förmåga att prioritera. Du har viljan att påverka och förbättra – allt för att skapa effektiva rutiner och processer. Du har en personlig drivkraft och motiveras av att leverera i tid och är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Som lagspelare med ett stort fokus på samarbete och service, skapar du goda relationer med människor i din närhet och det är viktigt för dig att stötta dina kollegor.
På Seco är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder och vi ser fram emot att träffa dig!
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-03-06. Läs mer om Seco Tools och ansök på www.secotools.com (jobb-id: R0051298).
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Sara Leo, rekryterande chef, 0703 45 14 20
Fackliga kontaktpersoner
Monica Andersson, Unionen, 0223-403 23
Fuad Mucic, Akademikerföreningen, 0589-856 20
Benny Christiansen, Ledarna, 0223- 405 76

För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Rekryterare
Irene Sveen
På Seco Tools utvecklar och erbjuder vi avancerade produkter och lösningar som förenklar skärande bearbetning. Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att identifiera och implementera den bästa lösningen för deras behov. En gemensam värdegrund förenar Seco Tools nästan 4000 medarbetare i över 75 länder: Passion för våra kunder, Familjeanda och Personligt engagemang. Visa mindre

Redovisningsekonom

Rollen som ekonomiassistent är en bred roll och innefattar både kund- och leverantöreskontra. Rollen innebär daglig kontakt med både kollegor, kunder samt leverantörer. Vi söker dig som har en bakgrund som ekonomiassistent / ekonom. Information om uppdraget: Vi söker dig som vill vara med och stödja vår verksamhet och bidra till bolaget verksamhet. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Kundfakturor och leverantörsfakturor Löpande bokföring Avstämningar med k... Visa mer
Rollen som ekonomiassistent är en bred roll och innefattar både kund- och leverantöreskontra. Rollen innebär daglig kontakt med både kollegor, kunder samt leverantörer. Vi söker dig som har en bakgrund som ekonomiassistent / ekonom.


Information om uppdraget:
Vi söker dig som vill vara med och stödja vår verksamhet och bidra till bolaget verksamhet.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Kundfakturor och leverantörsfakturor
Löpande bokföring
Avstämningar med kollegor och leverantörer
Underhåll av kund- och leverantörsregister
Övrigt förekommande uppgifter inom redovisning

Arbetstiderna är kontorstider måndag-fredag. Tjänsten är deltid. Tjänsten är inledningsvis provanställning om sex månader.
Öppen för alla
Vi fokuserar 100% på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ekonomiförvaltningen svarar för ekonomiadministration för Fagersta och Norbergs kommuner. Därutöver tillhandahåller ekonomiförvaltningen ekonomitjänster åt samverkansorganisationer. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande i det dagliga arbetet med inriktning på kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och in- och utbetalningar. Vi tillämpar elektronisk fakturahantering i form av skannade fakturor och e-fakturor som distr... Visa mer
Ekonomiförvaltningen svarar för ekonomiadministration för Fagersta och Norbergs kommuner. Därutöver tillhandahåller ekonomiförvaltningen ekonomitjänster åt samverkansorganisationer.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande i det dagliga arbetet med inriktning på kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och in- och utbetalningar. Vi tillämpar elektronisk fakturahantering i form av skannade fakturor och e-fakturor som distribueras genom vårt verksamhetssystem Unit4 Business World Web. I din roll ingår att backa upp dina kollegor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå. Eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomiadministration/redovisning är meriterande.

Erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete krävs. Erfarenhet av arbete i modernt ekonomisystem och elektroniskt flöde för leverantörsfakturor är meriterande.

B-körkort krävs.

En god kommunikationsförmåga i både tal och skrift förutsetts.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Arbetet kräver även att du har bra samarbetsförmåga och stor serviceanda, för att lätt kunna samverka med såväl interna som externa aktörer. Du är självständig, har analytisk läggning, en pedagogisk förmåga och är inte rädd för att prata inför enskilda personer eller mindre grupper. Du är driven och tycker om att ta tag i förbättringsprojekt.

Du har förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.

Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.

Du har förmågan att prestera i en pressad miljö och hantera svåra situationer. Du förblir optimistiskt inför utmaningar och har förmågan att acceptera och lära av kritik.




ÖVRIGT
Här bifogas dokument som exempelvis CV och personligt brev.
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare.

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Seco Tools

Ansök    Mar 24    Adecco Sweden AB    Ekonomiassistent
Vill du arbeta i en spännande och omväxlande miljö på ett väletablerat och stabilt företag? Är du serviceinriktad, nyfiken och tycker om ekonomirelaterade arbetsuppgifter? Sök då tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund Seco Tools i Fagersta redan idag! Om tjänsten Din roll som ekonomiassistent kommer i huvudsak att innebära arbete med leverantörsreskontra, exempelvis att ta emot, verifiera, stämma av och följa upp leverantörsfakturor. Tjänsten innebär ... Visa mer
Vill du arbeta i en spännande och omväxlande miljö på ett väletablerat och stabilt företag? Är du serviceinriktad, nyfiken och tycker om ekonomirelaterade arbetsuppgifter? Sök då tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund Seco Tools i Fagersta redan idag!

Om tjänsten
Din roll som ekonomiassistent kommer i huvudsak att innebära arbete med leverantörsreskontra, exempelvis att ta emot, verifiera, stämma av och följa upp leverantörsfakturor. Tjänsten innebär också kontakter både internt och med leverantörer gällande exempelvis påminnelsehantering. Andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter kan förekomma. Du kommer att arbeta i ett team om ca 12 personer, där du och en kollega är ansvarig för leverantörsreskontrahanteringen.

Tjänsten som ekonomiassistent till Seco Tools är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt, senast maj. Uppdraget är till att börja med sex månader, för rätt person finns möjligheter till förlängning.

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi och önskvärt om du har erfarenhet av liknande arbete. Du tycker om att arbeta med siffror och administrativa uppgifter. Som person ska du vara driven med förmåga att ta initiativ, prioritera, se och ta tag i det som behöver göras. Du har ett utpräglat servicetänk mot både kollegor och andra kontakter, hög arbetsmoral och lätt till skratt. Vidare är du lättlärd, nyfiken, noggrann, ansvarstagande och värderar teamarbete högt.

Du trivs i en supporterande roll där du får möjligheten att underlätta dagen för andra. Du behöver också ha god datorvana samt lätt för att sätta dig in i nya system. Ett stort plus om du har vana av Excel, Medius Flow och M3. Viktigt för tjänsten är dessutom att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Seco Tools
Seco Tools är en av världens största leverantör av verktyg för fräsning, svarvning, hålbearbetning och verktygssystem. I mer än 80 år har Seco levererat verktyg och tjänster som tillverkare behöver för maximal produktivitet och lönsamhet. Seco har sitt huvudkontor i Fagersta, Sverige och vi finns representerade i mer än 75 länder med nästan 4 100 medarbetare. Alla Secos medarbetare över hela världen delar samma familjeanda och en passion och personligt engagemang för våra kunder.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Anders Ericsson via 0223-65 20 51 alt. [email protected] eller Ulrika Struve via Adecco 023-70 55 96 alt. via [email protected].
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, ekonomi, ekonom, leverantörsreskontra, Seco, Adecco, Fagersta Visa mindre

Ekonomiansvarig till Bil City i Fagersta

Som ekonomiansvarig på Bil City ansvarar du för:Kund- och leverantörsreskontra, bokning av bilaffärer och övrig bokföring (vi använder Kobra)BetalningarLöner (vi använder Visma)Löpande avstämningarUppföljningar och analyserBokslutsarbeteMoms- och arbetsgivaravgifterRapportering till KiaBokning och uppföljning av annonserUnderhåll av hemsidan och Facebook/InstagramDu som person är:Ekonom med erfarenhetNoggrannAnalytiskDrivenNyfikenTrevligLojalVi erbjuder et... Visa mer
Som ekonomiansvarig på Bil City ansvarar du för:Kund- och leverantörsreskontra, bokning av bilaffärer och övrig bokföring (vi använder Kobra)BetalningarLöner (vi använder Visma)Löpande avstämningarUppföljningar och analyserBokslutsarbeteMoms- och arbetsgivaravgifterRapportering till KiaBokning och uppföljning av annonserUnderhåll av hemsidan och Facebook/InstagramDu som person är:Ekonom med erfarenhetNoggrannAnalytiskDrivenNyfikenTrevligLojalVi erbjuder ett heltidsarbete med möjlighet till flextid i ett stabilt företag och en rolig bransch. Vi har kollektivavtal.Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan så fort som möjligt. Visa mindre

Ekonomiassistenter för start omgående

Ansök    Nov 25    Experis    Ekonomiassistent
Till vår konsultverksamhet söker vi nu en Ekonomiassistenter till uppdrag hos en av våra stora kunder i Fagersta! Ta chansen och sök idag! Start omgående! Till vår konsultverksamhet söker vi nu en Ekonomiassistent som vill vara en del av oss på Experis Finance i vår fortsatta framgång! Hos oss får du en dedikerad konsultchef och utvecklande uppdrag inom många olika branscher. Arbetsuppgifter som kan förekomma: Leverantörsreskontra ochfakturahantering... Visa mer
Till vår konsultverksamhet söker vi nu en Ekonomiassistenter till uppdrag hos en av våra stora kunder i Fagersta! Ta chansen och sök idag! Start omgående!

Till vår konsultverksamhet söker vi nu en Ekonomiassistent som vill vara en del av oss på Experis Finance i vår fortsatta framgång! Hos oss får du en dedikerad konsultchef och utvecklande uppdrag inom många olika branscher.



Arbetsuppgifter som kan förekomma:

Leverantörsreskontra ochfakturahantering.



Allt som har med leverantörsreskontra att göra: skanna pappersfakturor som kommer till kunden, kontera leverantörsfakturor, kontakt med projektledare och chefer angående leverantörsfakturor, kontakt med kundreskontra hos leverantören, skicka leverantörsbetalningar etc.



Vem är du?

Du har erfarenhet av att arbeta med ekonomi och administration. Du har god datorkunskap, starkt meriterande om du har en utbildning inom ekonomi.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska där du både kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du ska kunna starta uppdraget ganska omgående.



För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och att du har en stor social kompetens.

Kontaktperson

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Marica Nilsson på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Visa mindre