Lediga jobb som Redovisningsekonom i Fagersta

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Fagersta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Fagersta som finns hos arbetsgivaren.

Nu söker vi Redovisningsekonomer för kommande uppdrag

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.

Läs mer på www.clockworkpersonal.se



Om företaget
Varför ska du välja Clockwork?

Som anställd på Clockwork har du möjligheten att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning hos våra kunder. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din Konsultchef.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker Redovisningsekonomer till kommande uppdrag hos våra kunder i Fagersta med omnejd. Arbetsuppgifterna varierar beroende på kund. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är operativt arbete så som löpande redovisning och prognosarbete. Strategiskt arbete så som förbättring och utveckling av bolagets ekonomi präglar rollen. Din vardag kan bestå även av avstämningar, hantering av moms, löner och arbetsgivaravgifter.

Längden på uppdragen samt arbetstider kan variera beroende på kund.

Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi/redovisning, gärna i kombination med eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har god förståelse för ekonomi, förstår sammanhang samt drivs av analys- samt förbättringsarbete. Du är en van användare av Officepaketet, främst Excel. Ange gärna i din ansökan om du besitter andra systemkunskaper.

För att lyckas med uppdraget krävs struktur, hög servicenivå och en förmåga att leda sig själv. Du har ett noggrant förhållningssätt och lämnar inget åt slumpen. Det här är ett jobb för dig som trivs med ett administrativt arbete. I vissa uppdrag kommer du ha internationella kontaktytor, vilket kräver att du talar och skriver på både svenska och engelska.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]
Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Dec 21    SECO Tools AB    Redovisningsekonom
Har du ett intresse för att digitalisera ekonomiska processer och driva förbättringsarbete? Då kanske det är dig vi letar efter! Till Seco Tools och vår ekonomiavdelning i Fagersta söker vi nu en engagerad och målmedveten redovisningsekonom som tror på teamarbete. Vi stöttar organisationen med tjänster inom redovisning och rapportering och vi arbetar aktivt för att säkra en god ekonomiuppföljning. Hos oss får du stora möjligheter till utveckling samtidigt... Visa mer
Har du ett intresse för att digitalisera ekonomiska processer och driva förbättringsarbete? Då kanske det är dig vi letar efter!
Till Seco Tools och vår ekonomiavdelning i Fagersta söker vi nu en engagerad och målmedveten redovisningsekonom som tror på teamarbete. Vi stöttar organisationen med tjänster inom redovisning och rapportering och vi arbetar aktivt för att säkra en god ekonomiuppföljning. Hos oss får du stora möjligheter till utveckling samtidigt som du får vara del av ett team med professionella och hjälpsamma kollegor som alltid ställer upp för varandra!
Kort om ditt jobb
Ditt uppdrag är att säkerställa en effektiv och pålitlig ekonomisk redovisning där ditt huvudsakliga fokusområde är inom lagerredovisning. Du ansvarar även för en av våra rapporterande enheter DC (distributionscenter). Du levererar information och analyser och ser samtidigt till att vår redovisning följer IFRS-regelverk, svensk redovisningslagstiftning och såklart även våra interna riktlinjer. Du jobbar bland annat med bokslut, lagervärdering, inkuransberäkning, avstämningar och rapportering och du utför internkontroller och utredningar inom ditt område. Tillsammans med teamet säkerställer du att involverade parter har korrekt och relevant information för att fatta välgrundade beslut och för att skapa lönsamhet. Att hitta nya digitala tillvägagångssätt och arbeta med förbättringar för att skapa effektivare processer är också en del av din roll. Du är också med och implementerar nya redovisningsregler, rapporteringskrav och deltar i olika projekt.
Vem du är?
Du har en kandidatexamen i ekonomi och ett par års erfarenhet från redovisning, bokslut och rapportering. Har du tidigare arbetat med liknande uppgifter är det ett stort plus och vi ser gärna att du har förståelse för tillverkande industri. Dina kunskaper i Office 365 – särskilt när det kommer till Excel - är mycket goda och har du även erfarenhet av Movex/M3 är det meriterande. Vi är en global koncern med huvudkontor i Fagersta där vi samarbetar både lokalt och globalt och därför behöver du ta dig fram obehindrat både på svenska och engelska.
Din förmåga att analysera och förstå siffror och omvandla det till pålitlig information som har betydelse för vår verksamhet kommer verkligen till hands i den här rollen. Du är en positiv och lösningsorienterad person som trivs med att arbeta självständigt och strukturerat. Med ditt personliga driv och en nyfikenhet har du inga problem med att jobba i en händelserik miljö där din trygghet och prestigelöshet passar in. Du är detaljorienterad men samtidigt skapar du lätt en överblick och helhetssyn över ditt jobb och du bidrar till att tydliggöra vår ekonomiska uppföljning. Med dina kommunikativa egenskaper och fokus på service och samarbete skapar du goda relationer med människor i din närhet.
På Seco är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder och vi ser fram emot att träffa dig!
Hur du ansöker
Välkommen med din ansökan senast 2022-01-11. Läs mer om Seco Tools och ansök på www.secotools.com (jobb-id: R003586).
Vi eftersträvar en kompetensbaserad rekryteringsprocess och använder oss därför av logik- och personlighetstester som ett första steg i urvalsprocessen.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Sara Leo, rekryterande chef, 0223-401 26 eller 070-345 14 20
Lotta Borgström, HR Business Partner, 0223-401 92
Fackliga kontaktpersoner
Monica Andersson, Unionen, 0223-403 23
Kinga Liljedahl, Akademikerföreningen, 0223- 407 68
Benny Christiansen, Ledarna, 0223- 405 76
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Rekryterare
Jessica Hill Holm
Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt ytterligare kontakter.
På Seco Tools utvecklar och erbjuder vi avancerade produkter och lösningar som förenklar skärande bearbetning. Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att identifiera och implementera den bästa lösningen för deras behov. En gemensam värdegrund förenar Seco Tools nästan 4000 medarbetare i över 75 länder: Passion för våra kunder, Familjeanda och Personligt engagemang. Visa mindre

Redovisningsekonom sökes till Bröderna Thunströms Måleri

Om företaget Bröderna Thunströms Måleri AB är ett anrikt företag som idag sysselsätter ett 50-tal medarbetare och alla anställda är en viktig del av vårt varumärke. De är vårt ansikte utåt, mot våra kunder och samarbetspartners. Vi är måna om att sätta personalen på första plats. Det är medarbetarnas arbete som gör vårt miljö- och kvalitetsarbete till något vi är väldigt stolta över. Besök gärna www.btmab.se Dina arbetsuppgifter Som Redovisningsekonom hos... Visa mer
Om företaget
Bröderna Thunströms Måleri AB är ett anrikt företag som idag sysselsätter ett 50-tal medarbetare och alla anställda är en viktig del av vårt varumärke. De är vårt ansikte utåt, mot våra kunder och samarbetspartners. Vi är måna om att sätta personalen på första plats. Det är medarbetarnas arbete som gör vårt miljö- och kvalitetsarbete till något vi är väldigt stolta över. Besök gärna www.btmab.se

Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningsekonom hos Bröderna Thunströms kommer du att arbeta tillsammans med härliga kollegor i fräscha, trivsamma och nyrenoverade lokaler i Ludvika. Dina dagliga arbetsuppgifter består huvudsakligen av löpande redovisning, löner, bokslut och prognosarbete. Strategiskt arbete, så som förbättring och utveckling av bolagets ekonomi präglar rollen. Din vardag består även av avstämningar, fakturering, hantering av moms, arbetsgivaravgifter med mera.

Din profil
Till rollen som Redovisningsekonom söker vi framförallt dig som är en organiserad och engagerad person som motiveras av att utvecklas i din yrkesroll och ta mycket eget ansvar. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med redovisning och löner. Utöver det är det en stor fördel om du har erfarenhet av att upprätta bokslut av olika slag samt är bekväm med att arbeta i system för bokföring och/eller lönehantering. Eftersom Bröderna Thunströms är ett mindre företag så är det viktigt att du trivs med att samarbeta med andra och är prestigelös inför att göra olika typer av arbetsuppgifter. Det är även viktigt att du har ett positivt förhållningssätt och är mån om att göra ett bra jobb.

Vill du ta nästa steg i karriären hos en framgångsrik arbetsgivare? Tveka inte att skicka in en ansökan.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Bröderna Thunströms Måleri AB med Clockwork Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 18 december. Vid frågor kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Veronica Rönngren 073-351 27 67. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonom/controller till växande företag sökes!

Har du arbetat som ekonom i något år och känner att du vill ta nästa steg i karriären? Då har vi rollen för dig! Här får du chansen att utvecklas från ekonom till controller i ett företag som är påväg framåt. Passa på att söka tjänsten redan idag, urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Nu får du möjlighet att arbeta som ekonom/controller hos Morgårdshammar AB. Morgårdshammar är ett ingenjörsföretag som specialiserat sig på valsverk för produkter inom stålindust... Visa mer
Har du arbetat som ekonom i något år och känner att du vill ta nästa steg i karriären? Då har vi rollen för dig! Här får du chansen att utvecklas från ekonom till controller i ett företag som är påväg framåt. Passa på att söka tjänsten redan idag, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Nu får du möjlighet att arbeta som ekonom/controller hos Morgårdshammar AB. Morgårdshammar är ett ingenjörsföretag som specialiserat sig på valsverk för produkter inom stålindustrin och har över 150 års erfarenhet inom området. Tack vare sin erfarenhet har de en stark kunskap inom branschen och erbjuder skräddarsydda produkter och tjänster till deras kunder som befinner sig runt om i världen. Morgårdshammar är placerat i Smedjebacken och ingår sedan 1987 i den italienskägda Danieli-gruppen. Danieli är en av de tre största leverantörerna i världen av utrustning och kompletta verk för stålindustrin.

Här finns det stora möjligheter att växa inom företag då de är verksamma i flera delar av världen. Tjänsten kommer att börja som ekonom men sedan utvecklas till en controller, varför kanske du tänker nu? Exempelvis kommer företagets fakturering att minska och därför kommer man att arbeta mer som en controller i framtiden. Under vintern 2021/2022 kommer Morgårdshammar byta lokaler så du kommer att arbeta i nya och fräscha lokaler som öppnar upp för ett bättre samarbete med kollegor. Du kommer att vara ensam i din roll som ekonom (blivande controller) men du kommer ha stöd från två kollegor som har varsin ekonomifunktion i företaget, men det krävs att du som person är initiativtagande och trygg i dig själv.

Du erbjuds


* Möjligheter att utvecklas inom företaget då de är verksamma i flera delar av världen.
* En bra introduktion då du kommer gå bredvid kollegor som arbetar med företagets ekonomi under en längre period.
* Arbeta i nya och fräscha lokaler som främjar samarbete med kollegor.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Detta uppdrag kommer att starta med 12 månader som konsult via oss, sedan finns det stor chans till överrekrytering.


ARBETSUPPGIFTER
Som ekonom/controller kommer du bland annat analyserar information om det ekonomiska resultatet, gör prognoser samt att ledningen får den ekonomiska information som behövs för att kunna driva verksamheten. Du kommer att introduceras för kollegor som finns i andra delar av världen och det kan förekomma resor i tjänsten till exempelvis Europa, Asien och Usa. Företaget arbetar mycket mot Tyskland så det är meriterande om du minst kan grunderna i det tyskaspråket.


* Månads-, kvartals- och årsbokslut för koncernen
* Uppföljning och analys av verksamhetens ekonomiska utfall
* Budget och budgetuppföljning
* Analysera nyckeltal
* Manuella utbetalningar
* Löpande bokföring
* Hantering av kund- och leverantörsreskontra
* Löner
* Moms- och skatteredovisning


VI SÖKER DIG SOM
* Har en akademisk utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning redovisning


* Har arbetat som ekonom i minst 1 år och har tidigare gjort bokslut på månad-, kvartal-, och årsbasis samt leverantörs- och kundreskontra
* Har arbetat i Excel
* Kan kommunicera på engelska i tal och skrift då arbetsmiljön är internationell
* Har B-körkort


Meriterande om du:


* Kan kommunicera på svenska och/eller tyska
* Har arbetat i programmet Visma
* Har arbetat i programmet Microsoft SxS
* Har egen bil


Som person är du:


* Ansvarstagande
* Självgående
* Orädd
* Samarbetsförmåga


Övrig information:


* Start: omgående
* Omfattning: heltid, flexibla arbetstider. Kontoret är öppet 7:00-20:30.
* Placering: Smedjebacken
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Morgårdshammar's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Morgårdshammar på deras hemsida. Visa mindre

Miljöansvarig/Redovisningsekonom till Cronimet Fagersta AB

Ansök    Maj 7    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Har du några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda miljö- och arbetsmiljökunskaper. Nu finns en unik möjlighet att få arbeta både med ekonomi och miljö hos vår kund Cronimet i Fagersta! Sök tjänsten redan idag! Om tjänsten Cronimet Fagersta AB är ett av Sveriges ledande företag för att hantera, processa och leverera rostfritt och höglegerat skrot av hög kvalitet till framförallt stålverken i Avesta och Sandviken. Vår kund söker nu eft... Visa mer
Har du några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda miljö- och arbetsmiljökunskaper. Nu finns en unik möjlighet att få arbeta både med ekonomi och miljö hos vår kund Cronimet i Fagersta! Sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten
Cronimet Fagersta AB är ett av Sveriges ledande företag för att hantera, processa och leverera rostfritt och höglegerat skrot av hög kvalitet till framförallt stålverken i Avesta och Sandviken. Vår kund söker nu efter en ny medarbetare som kommer att arbeta med både ekonomi och miljö/arbetsmiljöfrågor. En uppskattning är att fördelningen uppgår till ca 50% ekonomi och ca 50% miljö och arbetsmiljöfrågor.

I din roll som redovisningsekonom/miljöansvarig så kommer dina arbetsuppgifter bla. att innefatta:

-Arbetsmiljöarbete
-Miljöarbete och säkerhetsfrågor
-Bokslut och koncernredovisning
-Rapportering

Tjänsten som redovisningsekonom/miljöansvarig är en rekrytering till Cronimet i samarbete med Adecco med start efter överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har goda miljö- och arbetsmiljökunskaper med erfarenhet inom detta då du kommer att ansvara för dessa områden samt högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. För att klara av arbetet har du även några års erfarenhet av liknande redovisningsarbete och även gärna erfarenhet av att arbeta i en större koncern. Då Cronimet ingår i en större koncern med moderbolag i Tyskland ser vi gärna att du behärskar engelska språket väl i tal och skrift. Tyska kunskaper är meriterande men ej ett krav.

För att lyckas och trivas i tjänsten krävs struktur, prestigelöshet och en förmåga att leda sig själv. Tjänsten har en stor bredd i arbetsuppgifter, vilket kräver att du är flexibel, uppmärksam och har ett noggrant förhållningssätt. Som person ska du vara driven med förmåga att prioritera, se och ta tag i det som behöver göras. Du är kommunikativ till din läggning och har ett stort intresse för service och människor och värderar teamarbete högt. 

Viktigt för tjänsten är att du har:

-Hög kunskap inom ekonomi och gärna erfarenhet inom större koncerner.
-Hög kunskap inom miljö- och arbetsmiljöarbeten.
-Datorvana, framförallt i Excel/Word.
-God kunskap i svenska och engelska språket.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via 023- 70 55 96 alt. [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Redovisningsekonom, ekonom, redovisning, miljö, arbetsmiljö, Cronimet, Fagersta, Adecco Visa mindre

Miljöansvarig/Redovisningsekonom till Cronimet Fagersta AB

Ansök    Jun 8    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Har du några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda miljö- och arbetsmiljökunskaper. Nu finns en unik möjlighet att få arbeta både med ekonomi och miljö hos vår kund Cronimet i Fagersta! Sök tjänsten redan idag! Om tjänsten Cronimet Fagersta AB är ett av Sveriges ledande företag för att hantera, processa och leverera rostfritt och höglegerat skrot av hög kvalitet till framförallt stålverken i Avesta och Sandviken. Vår kund söker nu eft... Visa mer
Har du några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda miljö- och arbetsmiljökunskaper. Nu finns en unik möjlighet att få arbeta både med ekonomi och miljö hos vår kund Cronimet i Fagersta! Sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten
Cronimet Fagersta AB är ett av Sveriges ledande företag för att hantera, processa och leverera rostfritt och höglegerat skrot av hög kvalitet till framförallt stålverken i Avesta och Sandviken. Vår kund söker nu efter en ny medarbetare som kommer att arbeta med både ekonomi och miljö/arbetsmiljöfrågor. En uppskattning är att fördelningen uppgår till ca 50% ekonomi och ca 50% miljö och arbetsmiljöfrågor.

I din roll som redovisningsekonom/miljöansvarig så kommer dina arbetsuppgifter bla. att innefatta:

-Arbetsmiljöarbete
-Miljöarbete och säkerhetsfrågor
-Bokslut och koncernredovisning
-Rapportering

Tjänsten som redovisningsekonom/miljöansvarig är en rekrytering till Cronimet i samarbete med Adecco med start efter överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har goda miljö- och arbetsmiljökunskaper med erfarenhet inom detta då du kommer att ansvara för dessa områden samt högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. För att klara av arbetet har du även några års erfarenhet av liknande redovisningsarbete och även gärna erfarenhet av att arbeta i en större koncern. Då Cronimet ingår i en större koncern med moderbolag i Tyskland ser vi gärna att du behärskar engelska språket väl i tal och skrift. Tyska kunskaper är meriterande men ej ett krav.

För att lyckas och trivas i tjänsten krävs struktur, prestigelöshet och en förmåga att leda sig själv. Tjänsten har en stor bredd i arbetsuppgifter, vilket kräver att du är flexibel, uppmärksam och har ett noggrant förhållningssätt. Som person ska du vara driven med förmåga att prioritera, se och ta tag i det som behöver göras. Du är kommunikativ till din läggning och har ett stort intresse för service och människor och värderar teamarbete högt. 

Viktigt för tjänsten är att du har:

-Hög kunskap inom ekonomi och gärna erfarenhet inom större koncerner.
-Hög kunskap inom miljö- och arbetsmiljöarbeten.
-Datorvana, framförallt i Excel/Word.
-God kunskap i svenska och engelska språket.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via 023- 70 55 96 alt. [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Redovisningsekonom, ekonom, redovisning, miljö, arbetsmiljö, Cronimet, Fagersta, Adecco Visa mindre

Redovisningsekonom till Seco Tools

Ansök    Dec 17    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Om företaget och tjänsten Seco Tools är en av världens största leverantör av verktyg för fräsning, svarvning, hålbearbetning och verktygssystem. I mer än 80 år har Seco levererat verktyg och tjänster som tillverkare behöver för maximal produktivitet och lönsamhet. Seco har sitt huvudkontor i Fagersta, Sverige och vi finns representerade i mer än 75 länder med nästan 4 100 medarbetare. Alla Secos medarbetare över hela världen delar samma familjeanda och en ... Visa mer
Om företaget och tjänsten
Seco Tools är en av världens största leverantör av verktyg för fräsning, svarvning, hålbearbetning och verktygssystem. I mer än 80 år har Seco levererat verktyg och tjänster som tillverkare behöver för maximal produktivitet och lönsamhet. Seco har sitt huvudkontor i Fagersta, Sverige och vi finns representerade i mer än 75 länder med nästan 4 100 medarbetare. Alla Secos medarbetare över hela världen delar samma familjeanda och en passion och personligt engagemang för våra kunder.

Som Redovisningsekonom kommer du stötta organisationen med tjänster som redovisning, rapportering, prognos etc. Du arbetar aktivt för att säkra en god ekonomiuppföljning tillsammans med professionella kollegor. I ditt arbete kommer du inneha ett stort kontaktnät och du ansvarar för att samtliga involverade parter har korrekt och relevant information.

Att hitta nya digitala tillvägagångssätt och arbeta med förbättringar för att skapa effektivare processer är en del av din roll. Du driver projekt inom digitalisering/RPA-system och utför internkontroller, utredningar samt analyser. Du rapporterar till företagets Finance Manager.

I din roll som Redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Löpande bokföring och rapportering.
- Avstämningar och periodiseringar.
- Bokslut- och prognosarbete.

Om dig
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande. För att klara av uppdraget har du även några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har förståelse för tillverkande industri.

Vidare ser vi att du trivs i en roll där du får ta ansvar och analysera siffror. Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har ett strukturerat arbetssätt. Din nyfikenhet och personliga drivkraft hjälper dig att utvecklas i din roll. Dessutom utför du arbetet med hög integritet och noggrannhet.

Har du tidigare arbetat med IFRS och internkontroll samt besitter kunskaper inom Movex/M3 anses det som meriterande.

Viktigt för tjänsten är:
- Har en universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande
- Har mycket goda kunskaper i Office 365
- Behärskar såväl engelska som svenska i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Redovisningsekonom är ett konsultuppdrag på heltid med tillsättning snarast möjligt. För rätt person, finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos Seco Tools. Tjänsten är placerad i Fagersta.

Som Konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Att arbeta som Konsult hos Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco, men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande Konsult innebär att man blir anställd av Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Lindström via Adecco 0223-652053 alt. [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Seco Tools har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Redovisningsekonom, Ekonom, Accounting Economist, Ekonomi, M3, Adecco, Fagersta Visa mindre

Redovisningsekonom till AB Karl Hedin i Fagersta

Ansök    Dec 3    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Om företaget och tjänsten AB Karl Hedin är en familjeägd trähandelskoncern med ca 1000 anställda och en omsättning på knappt 4,5 miljarder kronor. Det gör AB Karl Hedin till en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner och det är vi stolta över. Vi vill stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet, kompetent personal och ett brett utbud. Och vi blir lika stolta varje gång våra kunder bekräftar det! Som Redovisningsekonom hos AB Karl Hedin kommer du att... Visa mer
Om företaget och tjänsten
AB Karl Hedin är en familjeägd trähandelskoncern med ca 1000 anställda och en omsättning på knappt 4,5 miljarder kronor. Det gör AB Karl Hedin till en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner och det är vi stolta över. Vi vill stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet, kompetent personal och ett brett utbud. Och vi blir lika stolta varje gång våra kunder bekräftar det!

Som Redovisningsekonom hos AB Karl Hedin kommer du att ingå i ett väl sammansvetsat team där det finns en stor öppenhet och en professionell arbetsmiljö. I din roll som Redovisningsekonom kommer du att ha ett brett arbetsområde med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Organisationen är decentraliserad, vilket innebär korta beslutsvägar och närhet till kollegor.

Du kommer dagligen att arbeta med och ansvara för löpande redovisning och diverse avstämningar för AB Karl Hedin Sågverk. Du kontrollerar kund- och leverantörsreskontra samt sköter påminnelse- och valutahantering. Att arbeta med övriga uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning, ser du som en självklarhet.

Inom sågverksbolaget finns även en egen organisation för råvaruanskaffningen. I tjänsten kommer du även att bistå råvaruavdelningen med liknande arbetsuppgifter.

I din roll som Redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta:
- Löpande bokföring och momsrapportering
- Avstämningar och periodiseringar
- Diverse administration
- Övriga arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning

Om dig
För att klara av uppdraget har du gärna en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning, samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Alternativt har du en gedigen arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

För att lyckas och trivas i tjänsten krävs struktur, prestigelöshet och en förmåga att leda sig själv och arbeta självständigt. Tjänsten har en stor bredd i arbetsuppgifter, vilket kräver att du är flexibel, besitter god samarbetsförmåga och hjälper till där det behövs. Du har ett noggrant förhållningssätt och lämnar ingenting till slumpen. Det här är ett jobb för dig som trivs med ett administrativt arbete och ett stort ansvar.

Viktigt för tjänsten är:
- Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning, alternativt en gedigen arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- God kunskap i Officepaketet och allmänt god datavana
- Behärskar svenska i tal och skrift
- Körkort och tillgång till egen bil

Har du även förståelse för tillverkande industri och kunskaper inom något av programmen Microsoft NAV, Visma, VIOL, VACS anses det som meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Redovisningsekonom är en är en tillsvidareanställning med tillträde 1 mars 2021, eller enligt överenskommelse. Du erhåller en anställning hos AB Karl Hedin Industri, men arbetet utförs åt AB Karl Hedin Sågverk samt Råvaruavdelningen. Tjänsten är placerad i Fagersta, men innefattar även resor till kontoret i Krylbo.

AB Karl Hedin Industri har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Lindström via Adecco 0223-652053 alt. [email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
AB Karl Hedin, Sågverk, Råvara, Redovisningsekonom, Financial Controller, Financial Analyst, Ekonomi, Adecco, Fagersta Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Apr 16    SECO Tools AB    Redovisningsekonom
Till Seco Tools och vårt redovisningsteam söker vi nu en engagerad och målmedveten redovisningsekonom med inriktning mot skatt och moms. Hos oss arbetar du tillsammans med ett härligt gäng stöttande och hjälpsamma kollegor i en internationell miljö. Vi lyssnar på varandra och värdesätter olika perspektiv, personligheter och kompetenser och för oss är det viktigt att du också vill ha roligt på jobbet. Vårt team hjälper organisationen med tjänster inom redov... Visa mer
Till Seco Tools och vårt redovisningsteam söker vi nu en engagerad och målmedveten redovisningsekonom med inriktning mot skatt och moms. Hos oss arbetar du tillsammans med ett härligt gäng stöttande och hjälpsamma kollegor i en internationell miljö. Vi lyssnar på varandra och värdesätter olika perspektiv, personligheter och kompetenser och för oss är det viktigt att du också vill ha roligt på jobbet. Vårt team hjälper organisationen med tjänster inom redovisning och rapportering och vi gör vårt yttersta för att säkra en god ekonomiuppföljning.


Är du redo att dela dina kunskaper och vara med oss på resan mot att skapa moderna arbetssätt inom redovisning och ekonomisk rapportering? Välkommen till ett industriföretag med familjär känsla och människan i fokus!


Om jobbet
Ditt uppdrag är att säkerställa en effektiv och pålitlig ekonomisk redovisning där ditt huvudsakliga fokusområde är inom skatt och moms. Du levererar information och analyser och ser samtidigt till att vår redovisning följer IFRS-regelverk, svensk redovisningslagstiftning och såklart även våra interna riktlinjer. Du jobbar bland annat med bokslut, årsredovisningar, inkomstdeklarationer, avstämningar och rapportering och du utför internkontroller och utredningar. Tillsammans med teamet säkerställer du att involverade parter har korrekt och relevant information för att fatta välgrundade beslut och för att öka lönsamheten. Att hitta nya digitala tillvägagångssätt och arbeta med förbättringar för att skapa effektivare processer är en annan viktig del i ditt jobb. Du är också med och implementerar nya skatteregler, rapporteringskrav och deltar i olika projekt kopplat till ditt område.


Om dig
Vi söker en analytisk, noggrann och kvalitetsmedveten redovisningsekonom med några års erfarenhet från liknande roller. Med en naturlig fallenhet för siffror och förmågan att djupdyka i beräkningar och rapporter bidrar du till att tydliggöra vår ekonomiska uppföljning. I bagaget har du en akademisk utbildning inom ekonomi och du är en skicklig användare av Office 365 - särskilt när det kommer till Excel. Har du också erfarenhet av att arbeta i M3 är det meriterande.


Du är en lättlärd och strukturerad person som gillar både förändringar och förbättringar och din nyfikenhet och personliga drivkraft hjälper dig att utvecklas i din roll. Med ett stort fokus på samarbete och service skapar du goda relationer med människor i din närhet och det är viktigt för dig att stötta dina kollegor och dela erfarenheter. Du har hög integritet, är lösnings- och resultatinriktad och arbetar aktivt för att möta deadlines. Eftersom vi är en global koncern med huvudkontor i Fagersta behöver du också ha goda kunskaper i både engelska och svenska.


Om oss
Seco Tools är en världsledande tillverkare av avancerad utrustning och lösningar för skärande metallbearbetning. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering är en viktig grund för en framgångsrik verksamhet. Vi är också lösningsorienterade och vår företagskultur symboliseras av genuin familjeanda, personligt engagemang och passion för våra kunder. Vill du veta mer om oss och vad vi kan erbjuda dig tipsar vi om ett besök på vår hemsida eller LinkedIn.


Ansökan
I den här rekryteringen har vi en löpande urvals- och intervjuprocess och ber dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt och allra senast 2021-05-02. Läs mer om Seco Tools och ansök på www.secotools.com
(jobb-id: R0026010).


Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Sara Leo, Accounting Services Manager, 070-345 14 20
Lotta Borgström, HR Business Partner, 0223-401 92


Fackliga kontaktpersoner
Monica Andersson, Unionen, 0223-403 23
Thomas Andersson, Akademikerföreningen, 0223-405 35
Håkan Westborg, Ledarna, 0223-406 27


För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.


Rekryterare
Johnny Sjöstrand


Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt ytterligare kontakter. Visa mindre

Ekonom/Lönehanterare till Mitt Hjärta Vårdcentral i Fagersta

Mitt Hjärta söker dig som är en van självgående ekonom med erfarenhet från löpande bokföring, bokslut, kund- och leverantörsreskontra samt lönehantering. Du kommer att vara den som leder det löpande ekonomiarbete hos oss. Du kan och vill arbeta både självständigt och i grupp. Är det dig vi söker? Det är dags nu. Dags att gå vidare. Att ta nästa steg, framåt, uppåt. Det är dags för utmaning och utveckling. Det är dags att sätta lite fart och färg på tillvar... Visa mer
Mitt Hjärta söker dig som är en van självgående ekonom med erfarenhet från löpande bokföring, bokslut, kund- och leverantörsreskontra samt lönehantering. Du kommer att vara den som leder det löpande ekonomiarbete hos oss. Du kan och vill arbeta både självständigt och i grupp.
Är det dig vi söker?
Det är dags nu. Dags att gå vidare. Att ta nästa steg, framåt, uppåt. Det är dags för utmaning och utveckling. Det är dags att sätta lite fart och färg på tillvaron.
Oavsett var du befinner dig, i liver och i världen, så är det allt som oftast bra att våga utmana sig själv. Att våga prova nya saker. Att kliva ur komfortzonen och att utvecklas. Att våga ta nästa steg. Och vi vill gärna att du tar nästa steg tillsammans med oss på Mitt Hjärta Vårdcentral i Fagersta. Är du den vi söker? Har du eget driv?
OM DIG
Vi söker dig som är är självständig, flexibel, stabil, uthållig, samarbetsvillig, empatisk, serviceinriktad, kreativ, strukturerad.....
OM OSS
Mitt Hjärta i Bergslagen AB är det lilla privata vårdföretaget som driver vårdcentralen i Fagersta Kommun och som också betjänar befolkningen i Virsbo. Läs mer på www.mitthjarta.se
#jobbjustnu Visa mindre

Redovisningsekonom sökes

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i sexton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Dina arbetsuppgifter
Vi söker redovisningsekonomer till kommande uppdrag hos våra kunder i Fagersta med omnejd. Huvudsakliga arbetsuppgifter är operativt arbete så som löpande redovisning och prognosarbete. Strategiskt arbete så som förbättring och utveckling av bolagets ekonomi präglar rollen. Din vardag består även av månads- och årsbokslut, avstämningar, hantering av moms, löner och arbetsgivaravgifter vilka varierar beroende på uppdrag.

Din profil
Vi söker dig som är ekonom med flera års erfarenhet av redovisningsarbete, gärna med eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har god förståelse för ekonomi, förstår sammanhang och drivs av analys- samt förbättringsarbete. Du är en van användare av Officepaketet, främst Excel.

För att du ska trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, noggrann och självständig. Du har en hög servicenivå och en god kommunikationsförmåga då du arbetar i en omväxlande miljö med många olika kontaktytor.

Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Beroende på uppdrag finns det möjlighet till anställning direkt hos kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Ansökan
Välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se
Sista ansökningsdag är 20 december. Urvalsprocessen sker löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!

För mer information är du varmt välkommen att kontakta Anna Eriksson Viberg 0733512765 alternativt [email protected] Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Okt 16    SECO Tools AB    Redovisningsekonom
Till Seco Tools och vår ekonomiavdelning i Fagersta söker vi nu en engagerad och målmedveten redovisningsekonom. Vi stöttar hela organisationen med tjänster som budget, prognoser, redovisning, rapportering och vi arbetar aktivt för att säkra en god ekonomiuppföljning och analys. Hos oss får du stora möjligheter att utvecklas tillsammans med många professionella kollegor – i en spännande och global organisation där vi tillverkar marknadsledande och innovati... Visa mer
Till Seco Tools och vår ekonomiavdelning i Fagersta söker vi nu en engagerad och målmedveten redovisningsekonom. Vi stöttar hela organisationen med tjänster som budget, prognoser, redovisning, rapportering och vi arbetar aktivt för att säkra en god ekonomiuppföljning och analys. Hos oss får du stora möjligheter att utvecklas tillsammans med många professionella kollegor – i en spännande och global organisation där vi tillverkar marknadsledande och innovative produkter inom metallbearbetning!


Om jobbet
Som redovisningsekonom ansvarar du för löpande redovisning, avstämningar, rapportering och är delaktig i bokslutsarbetet. Du medverkar aktivt i budget- och prognosarbete och är ett viktigt stöd för organisationen i frågor som rör den ekonomiska uppföljningen. Att hitta nya digitala tillvägagångssätt och arbeta med förbättringar för att skapa effektivare processer är en del av din roll och du utför internkontroller, utredningar och analyser. I ditt kontaktnät säkerställer du även att samtliga involverade parter har korrekt och relevant information.


Om dig
Du har en universitets- eller högskolexamen inom ekonomi och ett antal års erfarenhet från redovisning, bokslut och rapportering. Har du tidigare arbetat med IFRS och internkontroll är det en fördel och vi ser gärna att du har förståelse för tillverkande industri. Dina kunskaper i Office 365 är mycket goda och har du även erfarenhet av Movex/M3 är det meriterande. Vi samarbetar med både lokala och globala kontakter och därför behöver du ta dig fram obehindrat på svenska och engelska.


Din karaktär är nyckeln till vår framgång! Att analysera och förstå siffror är din starka sida och du omvandlar detta till pålitlig information som har betydelse för vår verksamhet. Du är noggrann och strukturerad och utför ditt arbete med hög integritet. Din nyfikenhet och personliga drivkraft hjälper dig att utvecklas i din roll och med fokus på service skapar du goda relationer med människor i din närhet.


Om oss
På Seco är vi övertygade om att mångfald och inkludering är en viktig grund för en framgångsrik verksamhet. Vi är lösningsorienterade och vår företagskultur symboliseras av genuin familjeanda, personligt engagemang och passion för våra kunder. Vill du veta mer om oss och vad vi kan erbjuda dig tipsar vi om ett besök på vår hemsida eller LinkedIn.?


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-11-08. Läs mer och ansök på www.secotools.com (jobb-id: R0021445).


Kontaktinformation
Vill du ha mer information om den här spännande tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mikael Flodell, rekryterande chef, 0223-408 37
Lotta Borgström, HR Business Partner, 0223-401 92

Fackliga kontaktpersoner
Monica Andersson, Unionen, 0223-403 23
Thomas Andersson, Akademikerföreningen, 0223-405 35
Håkan Westborg, Ledarna, 0223-406 27


För frågor angående vår rekryteringsprocess ber vi dig att kontakta HR Services, 020-26 14 44.


Rekryterare
Christian Richtnér


Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt ytterligare kontakter. Visa mindre

Experis söker en Redovisningsansvarig till Fagersta

Ansök    Nov 15    Experis    Redovisningsekonom
Experis söker en Redovisningsansvarig till vår stora kund i Fagersta. Varmt välkommen med din ansökan! Du blir anställd av oss på Experis och påbörjar din anställning med ett långt uppdrag hos vår kund Epiroc i Fagersta. Du kommer att ansvara för redovisningen inom Epiroc Drilling Tools AB. Arbetsuppgifter som kan förekomma: * Ansvara för upprättande av periodiska bokslut och årsbokslut. * Ansvara för Årsredovisning och Deklaration. * Ansvara för Huv... Visa mer
Experis söker en Redovisningsansvarig till vår stora kund i Fagersta. Varmt välkommen med din ansökan!

Du blir anställd av oss på Experis och påbörjar din anställning med ett långt uppdrag hos vår kund Epiroc i Fagersta. Du kommer att ansvara för redovisningen inom Epiroc Drilling Tools AB.

Arbetsuppgifter som kan förekomma:

* Ansvara för upprättande av periodiska bokslut och årsbokslut.
* Ansvara för Årsredovisning och Deklaration.
* Ansvara för Huvudboken.
* Ansvara för kontoavstämningar.
* Ansvara för Ekonomihandboken, uppdatera rutiner.
* Ansvara för redovisning av lönerelaterade kostnader.
* Ansvara för redovisning och rapportering av skatt och moms.
* Ansvara för IAS rapportering.
* Godkänna bokföringsorder.

Vem är du?
För att lyckas i rollen krävs att du har flera års erfarenhet av redovisning. Vi letar efter dig som har en universitetsexamen i ekonomi eller liknande relevant utbildning. Du behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Experis
Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och att du har en stor social kompetens.

Ansökan

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Har du några frågor så är du välkommen att kontakta konsultchef Marica Nilsson på [email protected] Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom sökes för kunds räkning i Fagersta!

Ansök    Nov 6    Brightby AB    Redovisningsekonom
Just nu söker vi nu en engagerad och målmedveten redovisningsekonom till vår kund i Fagersta. Här är du omgiven av kollegor som har ett stort engagemang och driv! Vill du vara med och förvalta, utveckla och förbättra våra ekonomiska processer genom digitalisering? Då är detta verkligen rollen för dig!   Företaget präglas av en stolthet för det arbete man utför och medarbetarna har en god förståelse för kundernas behov. I din roll som redovisningsekonom stö... Visa mer
Just nu söker vi nu en engagerad och målmedveten redovisningsekonom till vår kund i Fagersta. Här är du omgiven av kollegor som har ett stort engagemang och driv! Vill du vara med och förvalta, utveckla och förbättra våra ekonomiska processer genom digitalisering? Då är detta verkligen rollen för dig!  
Företaget präglas av en stolthet för det arbete man utför och medarbetarna har en god förståelse för kundernas behov. I din roll som redovisningsekonom stöttar du organisationen med tjänster så som exempelvis budget, prognoser, redovisning och rapportering.  


Vad kan vi som företag erbjuda dig?
På Brightby har du många kollegor med olika erfarenheter inom ekonomiområdet. Du träffar dina kollegor i olika forum, både mindre och större, och kan dela erfarenheter och ha roligt tillsammans. Brightby erbjuder tillsvidareanställning, livsstilsförmåner och friskvårdsbidrag och inte minst möjligheten att utvecklas i och utveckla våra kunders ekonomifunktioner.
Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightby´s fortsatta utveckling!



Dina kommande arbetsuppgifter:
·        Löpande redovisning
·        Avstämningar
·        Rapportering
·        Bokslutsarbete
·        Budget
·        Prognos
·        Internkontroller
·        Utredningar/analyser
·        Förbättringsarbete




Kvalifikationer och erfarenhet
·        Examen inom ekonomi på högskola/universitet/YH eller motsvarande i erfarenhet
·        2-5års erfarenhet av erfarenhet från redovisning, bokslut och rapportering
·        Du behärskar engelska i både tal och skrift
·        Du har goda kunskaper i Officepaketet 365
·        Tidigare erfarenhet av internkontroll är meriterande
·        Erfarenhet av Movex/M3 är också meriterande.


Personliga egenskaper
Att analysera och förstå siffror är din starka sida och du omvandlar detta till pålitlig information som har betydelse för verksamheten. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och utför ditt arbete med hög integritet. Din nyfikenhet och personliga drivkraft hjälper dig att utvecklas i din roll och med fokus på service skapar du goda relationer med människor i din närhet.
Du kommer att vara anställd som ekonomikonsult på Brightby och arbeta på uppdrag hos våra kunder. För att trivas som konsult hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar samt att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende.


Välkommen med din ansökan!


Start: 2 jan 2020 – minst 6 mån (behov under en föräldraledighet)
Placering:  Fagersta
Omfattning: Tillsvidareanställning på heltid (inleds med provanställning på 6 månader)


För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Brightby, Andrea Eugenio Silvano: 073-942 74 81 alternativt; [email protected] eller Desireéh Ozlati: 070-728 84 23 alternativt; [email protected] Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.


Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna



Brightby är ett konsult- och rekryteringsföretag specialiserat inom ekonomi, finans, bank och försäkring och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Vi arbetar med spännande bolag, såväl nationella som internationella, med starka varumärken i varierande storlek och omfång. Visa mindre

Redovisningsekonom till Seco Tools Fagersta

Ansök    Nov 8    Academic Work    Redovisningsekonom
För dig som är en kunnig redovisningsekonom finns nu chansen att stötta upp på ekonomiavdelningen hos det framgångsrika och globala företaget Seco Tools. I rollen som redovisningsekonom ansvarar du för traditionella ekonomiuppgifter samt deltar aktivt i budget-, prognos- och förbättringsarbete. OM TJÄNSTEN Seco Tools är en världsledande leverantör av metallskärslösningar för kunder runt om i världen. En av företagets framgångsfaktorer är att ständigt ha ... Visa mer
För dig som är en kunnig redovisningsekonom finns nu chansen att stötta upp på ekonomiavdelningen hos det framgångsrika och globala företaget Seco Tools. I rollen som redovisningsekonom ansvarar du för traditionella ekonomiuppgifter samt deltar aktivt i budget-, prognos- och förbättringsarbete.

OM TJÄNSTEN
Seco Tools är en världsledande leverantör av metallskärslösningar för kunder runt om i världen. En av företagets framgångsfaktorer är att ständigt ha ett lösningsfokuserat arbete vilket även återspeglas i de ekonomiska arbetsprocesserna där du som konsult får utrymme att hitta nya tillvägagångssätt som effektiviserar processerna och driver ekonomiavdelningen framåt. I rollen som redovisningsekonom tillhör du ett ekonomiteam på ca 20 kollegor med god kompetens och erfarenhet. Du kommer att ha ett stort kontaktnät vilket erbjuder dig goda möjligheter för kompetensutbyte. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader, med möjlighet till förlängning, där du får chansen att arbeta i ett globalt företag och vässa dina ekonomikunskaper.

Du erbjuds


* Ett nära samarbete med kompetenta kollegor och erfarenhetsutbyte.
* En roll med varierade ekonomiska arbetsuppgifter.
* En roll där du får utlopp för ditt intresse för siffror och utrymme för att förbättra processer.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Sköta löpande bokföring för Seco Tools olika avdelningar.


* Göra löpande avstämningar och ta fram ekonomiska rapporter.
* Delta i budget- och prognosarbete.
* Utföra internkontroller och analyser för att kunna effektivisera processer.


VI SÖKER DIG SOM
* Har arbetslivserfarenhet av redovisning, månadsbokslut och rapportering.


* Har arbetat i ett ERP-system tidigare.
* Har goda kunskaper inom Office-paketet.
* Har B-körkort.
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, då språken dagligen används i arbetet.


Meriterande:


* Har arbetat i M3 eller Movex.
* Har arbetat med interkontroller.


Som person är du:


* Noggrann, strukturerad, relationsskapande.


Du är analytisk och brinner för siffror. Du är nyfiken och har en drivkraft som kännetecknas av förnyelse och effektivisering.

Övrig information:


* Start: 7 januari 2020.
* Omfattning: Vikariat på minst 6 månader. Heltid. 7-16, med möjlighet till flex.
* Placering: Fagersta.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Seco Tools önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Seco Tools är en av världens största leverantörer av omfattande metallskärslösningar för fräsning, stationära verktyg, håltagning och verktygssystem. Företaget är en del av Sandvik Group. Seco Tools arbetar ständigt i nära samarbete med sina kunder för att förstå deras behov. De utvecklar och levererar den teknik och de processer som kunderna är beroende av för att maximera sin verksamhet, produktivitet och lönsamhet. Seco Tools högkvarter är beläget i Fagersta, Västmanlands län men finns även i 75 andra länder i världen. De företagsvärderingar som bolaget vilar på i samtliga produktionsenheter runt om i världen är passion för sina kunder, familjekänsla och ett personligt engagemang. Här får du som anställd stora möjligheter till att utvecklas för att ständigt vilja bidra med ett personlig engagemang. Visa mindre

Redovisningskonsult och/eller revisorsassistent

Ansök    Sep 12    FREVEKO AB    Redovisningsekonom
Freveko AB är ett företag i Fagersta centrum med 8 anställda. Vi erbjuder tjänster inom revision och redovisning till små och medelstora företag. Vi strävar efter att göra en meningsfull skillnad för våra kunder och hjälpa de att nå sina mål.Vill du bli en del av vårt framgångsrika team? Vi söker nu en redovisningskonsult och/eller revisorsassistent till vårt kontor.Hos oss får du mycket stora möjligheter att utvecklas och du får snabbt en bred erfarenhet ... Visa mer
Freveko AB är ett företag i Fagersta centrum med 8 anställda. Vi erbjuder tjänster inom revision och redovisning till små och medelstora företag. Vi strävar efter att göra en meningsfull skillnad för våra kunder och hjälpa de att nå sina mål.Vill du bli en del av vårt framgångsrika team? Vi söker nu en redovisningskonsult och/eller revisorsassistent till vårt kontor.Hos oss får du mycket stora möjligheter att utvecklas och du får snabbt en bred erfarenhet från både små och medelstora bolag i olika branscher.I rollen som redovisningskonsult/revisorsassistent hos oss arbetar du bl.a. med löpande bokföring, kontoavstämningar, eventuellt upprättande av bokslut och årsredovisningar samt andra konsultationer till våra kunder. Du jobbar även med att assistera vår revisor med enklare granskning av delar av bokslut.Du förväntas ha en mycket god känsla för kundservice och ett professionellt bemötande. Arbetet utförs under eget ansvar men med stöd av teamet, därför är det viktigt att du står för laganda, är lyhörd, kommunikativ och flexibel.Vi söker både dig som har några års erfarenhet av att arbeta som redovisningskonsult och/eller revisorsassistent och dig som bara har hunnit bli färdig med din utbildning. Du har intresse för att jobba med redovisning samt revision av såväl små som medelstora bolag.Vi tror att du:Har goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift.Är driven, ansvarsfull och samarbetar bra med dina kollegor.Du brinner för klientservice och har en god analytisk förmåga, ett affärsmässigt tänkande samt förmåga att etablera förtroendefulla kontakter.Sista ansökningsdag: 2019-09-30Om arbetsgivarenFreveko AB är ett företag i Fagersta centrum med 8 anställda. Vi erbjuder tjänster inom revision och redovisning till små och medelstora företag. Vi strävar efter att göra en meningsfull skillnad för våra kunder och hjälpa de att nå sina mål.Hos oss får du mycket stora möjligheter att utvecklas och du får snabbt en bred erfarenhet från både små och medelstora bolag i olika branscher. Visa mindre