Lediga jobb som Produktionschef, tillverkning i Fagersta

Se lediga jobb som Produktionschef, tillverkning i Fagersta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Fagersta som finns hos arbetsgivaren.

Underhållschef

Som underhållschef ansvarar du för att skapa en underhållsorganisation som både möter och överträffar produktionens behov gällande tillståndsbaserat, förebyggande, planerade och akuta underhållsarbeten. Du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa att vi har rätt förutsättningar för att utföra ett säkert och effektivt underhåll och du driver tillståndsbaserat underhåll och implementerar digitala lösningar för att nå våra mål. Om jobbet Som unde... Visa mer
Som underhållschef ansvarar du för att skapa en underhållsorganisation som både möter och överträffar produktionens behov gällande tillståndsbaserat, förebyggande, planerade och akuta underhållsarbeten. Du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa att vi har rätt förutsättningar för att utföra ett säkert och effektivt underhåll och du driver tillståndsbaserat underhåll och implementerar digitala lösningar för att nå våra mål.
Om jobbet
Som underhållschef ansvarar du för att skapa en underhållsorganisation som både möter och överträffar produktionens behov gällande förebyggande, planerade och akuta underhållsarbeten. Du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa att vi har rätt förutsättningar för att utföra ett säkert och effektivt underhåll och du undersöker hur digitala lösningar kan hjälpa oss att nå våra mål. Du är också mycket aktiv i vårt förbättringsarbete där vi gemensamt siktar på att vara så proaktiva som möjligt och genomföra förändringar och andra aktiviteter som undviker oplanerade stopp i maskinparken. Genom ett helhetsperspektiv, stor förståelse för kostnader och tillgänglighet och ett nära samarbete med produktionen är du en viktig pusselbit i vår framtida underhållsstrategi.
Ditt ledarskap är stabilt, inbjudande och coachande och detta speglar sig i hur du arbetar med ditt team. Du ser till att vi utvecklar spetskompetens inom viktiga områden och du hjälper oss att prioritera rätt saker. Med kundnytta i fokus skapar du en kultur där samarbete, utveckling och resultat är ledord.
Du sitter med i ledningsgruppen för produktionsenheten och arbetar huvudsakligen på plats i Fagersta.
Om dig
Vi söker dig som har en bakgrund inom produktion och underhåll och som genom erfarenhet från arbetslivet har skapat dig en stor förståelse för underhållsarbete, tillgänglighet och flöden inom tillverkande industri. Erfarenhet från positioner där du haft möjlighet att utveckla individer, team och arbetssätt är också en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi ser gärna att du har en utbildning inom tex maskin-, underhåll- eller produktionsteknik som gör att du förstår tekniska detaljer i vår produktion. Eftersom vi arbetar både lokalt och globalt behöver du även goda kunskaper i svenska och engelska.
Du är nyfiken och nytänkande och vill gärna utforska hur digitalisering kan stötta vårt arbete och bidra till säkra, effektiva processer. Din förmåga att se nya perspektiv och ditt mod att kreativt utmana oss gör att vi tillsammans kan driva utveckling. Slutligen har du ett inkluderande och kommunikativt arbetssätt som skapar både engagemang och goda samarbeten.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-03-01.
Läs mer om Seco Tools och ansök på www.secotools.com (jobb-id: R0050743).
Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan via email till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Återkoppling kommer direkt efter genomfört test och urvalsprocessen startar efter sista ansökningsdatum.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Magnus Larsson, rekryterande chef, 0223- 400 75
Fackliga kontaktpersoner
Monica Andersson, Unionen, 0223-403 23
Fuad Mucic, Akademikerföreningen, 0589-856 20
Benny Christiansen, Ledarna, 0223- 405 76
Leif Westberg, IF Metall, 0223-402 04
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Rekryterare
Heidi Pynnönen
På Seco Tools utvecklar och erbjuder vi avancerade produkter och lösningar som förenklar skärande bearbetning. Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att identifiera och implementera den bästa lösningen för deras behov. En gemensam värdegrund förenar Seco Tools nästan 4000 medarbetare i över 75 länder: Passion för våra kunder, Familjeanda och Personligt engagemang. Visa mindre

Teknikchef till Ovako!

Vill du vara med och skapa stål för en bättre värld och är redo att starta din karriär hos Ovako? För dig med kunskap och utbildning inom materialvetenskap/metallurgi finns nu möjlighet att ta nästa steg i karriären i rollen som Teknikchef. Låter det här som nästa steg för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Ovako är det perfekta företaget för dig som trivs med den lilla organisationens effektiva bes... Visa mer
Vill du vara med och skapa stål för en bättre värld och är redo att starta din karriär hos Ovako? För dig med kunskap och utbildning inom materialvetenskap/metallurgi finns nu möjlighet att ta nästa steg i karriären i rollen som Teknikchef. Låter det här som nästa steg för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Ovako är det perfekta företaget för dig som trivs med den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet. På Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtblickande arbetsplats med en öppen atmosfär, bra gemenskap och en starkt driven organisation.

I rollen som Teknikchef leder du ett team på två processutvecklare som har till uppgift att stödja den övriga organisationen med teknisk kompetens med fokus mot ståltillverkning. Du får en nyckelroll hos en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare och månar om kontinuerlig kompetensutveckling. Som Teknikchef ingår du i den lokala ledningsgruppen med goda möjligheter att påverka och styra Ovakos framtid. Resor i tjänsten förekommer i regel ett par gånger i månaden, primärt inrikes men möjlighet finns även till resor utrikes i samband med konferenser, kundbesök och samverkansforum.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Ovako.

Du erbjuds


* En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande
* Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor
* Att ständigt få arbeta med din egen kompetensutveckling


ARBETSUPPGIFTER
Som Teknikchef arbetar du med att säkra och utveckla Ovakos produkter. Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar tätt ihop med produktionen, men även med marknadsavdelningen och Teknisk kundservice.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:


* Ansvara för enhetens teknik och processutveckling
* Leda och genomföra kvalitetshöjande åtgärder inom ämnestillverkningen samt följa upp dessa åtgärder
* Delta och genomföra processutbildning inom och utanför avdelningen
* Framtagning och uppdatering av instruktioner i samråd med produktionspersonalen
* Representera avdelningen inom forskning
* Kvalitetsansvarig inom ämnestillverkningen med avseende på produkt och process
* Ansvara för olika styrsystem inom ämnestillverkningsorganisationen och utveckla dessa tillsammans med IT-avdelningen och entreprenörer


VI SÖKER DIG SOM
- Är högskoleutbildad inom materialvetenskap/metallurgi
- Har arbetat inom industrin samt har kunskap och erfarenhet om produktion och materialflöde
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då båda språken förekommer i arbetet
- Har B-körkort då resor i tjänsten förekommer
- Har god dator- och systemvana

Vidare är det starkt meriterande om du har erfarenhet inom stålindustrin och/eller tidigare har arbetat i en chefsposition.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en kommunikativ och relationsskapande person som vill utveckla såväl dig själv som dina medarbetare. Under rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper och du kommer att utvärderas på följande beteenden:


* Nätverkande
* Kommunikativ
* Självgående
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Arbetstider: I huvudsak vardagar 7-16
* Placering: Smedjebacken med delvis möjlighet att arbeta på distans i samråd med närmsta chef
* Rekryteringsprocessen: Vi arbetar utifrån löpnade urval och processen består inledningsvis av två tester och två intervjuer. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ovako tillverkar rent, högkvalitativt specialstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Stålet möjliggör produkter som är lätta, tåliga och klimatsmarta. Ovakos hållbarhetsambition är hög, produktionen är koldioxidneutral sedan januari 2022 och baseras på återvunnet stål och fossilfri el. Ovako har cirka 2 900 anställda i mer än 30 länder med en omsättning på cirka 1000 miljoner euro. De är ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en medlem av Nippon Steel Corporation, en av världens största stålproducenter. Visa mindre

Product Line Manager for Tooling Systems (flexible within Europe)

Do you thrive in a leading position and always work towards constant improvements? This is a great chance to shape the future together with us by driving change and the development of our next generation of smart technologies, tools, and solutions! We welcome you to a people company in the machining business – characterized by a genuine interest in our customers’ success, an inclusive family spirit and personal commitment. About the job In this role, you m... Visa mer
Do you thrive in a leading position and always work towards constant improvements? This is a great chance to shape the future together with us by driving change and the development of our next generation of smart technologies, tools, and solutions!
We welcome you to a people company in the machining business – characterized by a genuine interest in our customers’ success, an inclusive family spirit and personal commitment.
About the job
In this role, you manage our Tooling Systems product portfolio with the aim of ensuring profitable growth, which you do by securing prioritization of work and expediting profitable products and services to the market. Managing a team of product managers and product specialists, you set the strategic agenda for the product portfolio and align it with the overall product category strategy. In collaboration with R&D, Operations, and Sales, you develop new products and enhancements to the portfolio to meet both current and future customer needs. You also manage the entire product lifecycle from inception and introduction to phase out and replacement in the marketplace and ensure that key business metrics are met.
You drive continuous financial results by developing and executing strategies across the portfolio, sharing the vision and strategy throughout our organization with clear near-term plans. Moreover, you create buy-in from the organization by articulating market trends, demand drivers, customer needs, industry trends, and analysis of the competitive landscape. You also establish and implement pricing policies in alignment with group pricing, track progress to the business plan, and facilitate resolution to gaps.
This role requires some travel depending on where you’re located, especially to Bouxwiller, France, as that’s where most of your team currently are based. You report to the Director of Round Tools.
Your profile
We’re looking for a leader with high business acumen and experience in strategic and tactical planning. With a relevant background, you’ve acquired an understanding of metal cutting and its technology, business, and customers. Combined with a good knowledge of product development processes, project models and portfolio management, you’re well-equipped to thrive in this role. Your experience is backed by a university degree in a relevant field, or equivalent knowledge gained from a working career. As we act in a global setting you need excellent English skills, both verbally and in writing.
As a person, you’re characterized by your good networking and leadership skills – you collaborate, create engagement, and build relationships with stakeholders and colleagues at all levels. With a clear drive, you know your goals and how to get there independently. You encourage innovative ideas and solutions, and your curiosity makes you see things from different perspectives, while always keeping a holistic overview.
Our Seco culture
Seco employees across the globe share our family spirit, along with a passion for our customers and a personal commitment to ensure success in everything we do. For us, it’s also clear that our diversities form an amazing foundation for achieving great results. Visit our LinkedIn or Facebook to get to know us and our products further.
Application
Send your application no later than May 10, 2023. Read more about us and apply at secotools.com (Job ID: R0040181).
As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline.
Contact information
For more detailed information about this position, please contact the recruiting manager:
Mia Bökmark, Vice President Product Offer & Innovation: [email protected]
Union contacts (Sweden)
Monica Andersson, Unionen, +46 (0)76 136 78 29
Mijana Miskovic, Akademikerföreningen, +46 (0)70 984 97 37
Benny Christiansen, Ledarna, +46 (0)70 523 50 60
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26?261?444.
Recruitment Specialist
Jessica Hill Holm Visa mindre

Produktionsledare, Kvalitetsavdelningen

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com.... Visa mer
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Är du intresserad av att jobba med ledarskap inom mätteknik och metallografisk provning relaterat till värmebehandling? Vi söker nu en lyhörd och kommunikativ produktionsledare till en varierad tjänst på vår kvalitetsavdelning, där du får möjlighet att driva samarbete och utveckling på avdelningen.
Ditt team
På kvalitetsavdelningens Test center arbetar 18 medarbetare, med ansvar för testning, arbetsmiljö, yttre miljö, brand och kvalitet, samt Black Belt-projekt. Som Produktionsledare för avdelningen har du en viktig roll där du ansvarar för nyttjande av kapaciteten på avdelningen och blir en betydelsefull person i vårt arbete mot att driva utvecklingen framåt. Denna roll rapporterar till SHEQ Manager.

Ditt uppdrag
På vårt Test center är ditt övergripande uppdrag att optimera produktionsresurser för avdelningen och driva kvalitetsförbättringar, samt Lean enligt World class-koncept. Du kommer också att vara involverad i arbetet att effektivisera och implementera digitala lösningar. Det är en delvis strategisk roll med kontaktytor mot produktion, leverantörer och marknad, där du även kommer att assistera avdelningen för forskning och utveckling. 
Som produktionsledare har du en nyckelfunktion i att leda, engagera och utveckla dina medarbetare mot uppsatta mål och samtidigt ansvara för produktionskostnader och säkerställa teknisk kvalitet och leveranssäkerhet. Du strävar efter att upprätthålla regelverk, rutiner och instruktioner enligt vårt verksamhetsledningssystem gällande kvalitet, arbetsmiljö, yttre miljö och brandsäkerhet. I personalansvaret ingår även att upprätta utbildnings- och utvecklingsplaner, utvecklingssamtal, lönesättning, bemanning, rekrytering, rehabilitering och övriga personalfrågor.

Din profil
För tjänsten krävs lägst gymnasieutbildning gärna med teknisk inriktning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området, samt viss erfarenhet av ledarskap och personalansvar. Det är positivt om du även har påbyggnadsutbildningar inom metallografi och mätteknik. Det krävs också att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Kanske har du tidigare jobbat som konstruktör eller i en liknande roll, där du har nyttjat kunskaper inom metallografisk provning, mätteknik, ritningsläsning och kvalitetsverktyg (såsom six sigma och avvikelsehantering). Vi ser gärna erfarenhet av Black Belt-projekt, goda IT-kunskaper och ett intresse för digitalisering.

För att lyckas i rollen krävs att du som person är lyhörd, kommunikativ, prestigelös och trygghetsskapande. Vi förväntar oss ett ledarskap där du med engagemang och tydlighet leder ditt team mot uppsatta mål.

Placering och resor
Denna position är placerad i Fagersta, Sverige. Enstaka resor förekommer.

Livet på Epiroc
När du blir en del av Epiroc kan du förvänta dig en atmosfär av kreativitet, innovation och mångfald. Du kommer att vara en del av en grupp skickliga och hjälpsamma kollegor som alla lever efter våra kärnvärden: samarbete, engagemang och innovation. Vi arbetar i en global miljö med över 113 nationaliteter.
Förutom att vi har en kultur som kännetecknas av utveckling i kombination med en bra balans mellan arbete och fritid, finns det några saker som gör oss lite extra stolta över att arbeta på Epiroc:
* Globala karriärmöjligheter.
* Epiroc University, för din egen kompetensutveckling.
* Samhällsengagemang.
* Förmånspaket, som bland annat inkluderar flexibel arbetstid och bonus.


Ansökan och kontakt
Välkommen att skicka in din ansökan online genom vår hemsida, sista ansökningsdag är 2022-09-11.
För frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Ingrid Bengtsson, SHEQ Manager, +46 (0) 70 540 94 65, [email protected]

För frågor angående rekryteringsprocessen eller ansökan vänligen kontakta:
Ellinor Ekelöf, Rekryteringsspecialist, [email protected]. Visa mindre

Teknikchef till Uponor

Uponors fabrik i Virsbo kommer under den följande 5 års perioden göra stora investeringar i bl a nya maskiner för att möta den ökade efterfrågan på sina produkter. Som Teknisk Chef kommer du ha en nyckelroll i denna tillväxtresa! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Teknisk Chef blir att leda den tekniska utvecklingen samt att driva på och leda produktionsförändringar och produktionsförbättringar i fabriken i Virsbo så att den blir än mer effektiv och lö... Visa mer
Uponors fabrik i Virsbo kommer under den följande 5 års perioden göra stora investeringar i bl a nya maskiner för att möta den ökade efterfrågan på sina produkter. Som Teknisk Chef kommer du ha en nyckelroll i denna tillväxtresa!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Teknisk Chef blir att leda den tekniska utvecklingen samt att driva på och leda produktionsförändringar och produktionsförbättringar i fabriken i Virsbo så att den blir än mer effektiv och lönsam. Du har budget- och personalansvar för ett 30-tal medarbetare inom produktionsutveckling och underhåll, där underhållsavdelningen leds av en arbetsledare. Du ingår i fabrikens ledningsgrupp och rapporterar till vår produktionsdirektör.

För att lyckas i denna tjänst har du erfarenhet från en ledande roll inom tillverkningsindustrin. Du är van att utveckla arbetssätt och processer i en produktionsteknisk miljö där ordning och reda / Lean / Six Sigma är en del av vardagen. Givetvis har du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Du är som person och ledare öppen, social och lätt att samarbeta med. Du trivs i en roll där du får vara med att bygga, utveckla och förändra processer. Du är en trygg, modig, kommunikativ och coachande ledare som vågar stå upp för dina tankar och idéer. Du är också duktig på att skapa struktur så att vi kan jobba än mer proaktivt.

Tjänsten är placerad i Virsbo.

Uponor omtänker vatten för framtida generationer och vill förändra hur branschen tänker om installation av VVS för att klara världens långsiktiga utmaningar gällande hållbarhet och hygien. Vi trivs som ett team och stöttar varandra för att lyckas. Vi tror att varje anställd har potential att växa och ger möjligheter att göra det. Vår kultur betonar samarbete, utveckling och att inspirera, både kunder och kollegor. Vi sysselsätter cirka 3 700 Uponorianer i 26 länder i Europa och Nordamerika med egen tillverkning i flertalet av dessa. Med huvudkontor i Finland är vi ett börsnoterat företag med en omsättning på cirka 1,1 miljarder euro. För att ta reda på mer, besök vår webbsida .

I alla N&L’s rekryteringsprocesser blir du testad, både på ett logiskt och personligt plan. Med hjälp av tester genomför vi en objektiv kompetensbaserad rekryteringsprocess.

Låter detta intressant för dig? Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan, snarast. Urval och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Anders hos Norén & Lindholm på 070-77 88 743.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Product Information Manager

Here at Seco Tools, the Product Information unit in Fagersta, Sweden works with a vast range of regulations and definitions toward the creation and maintenance of different kinds of information. We inform, educate and support not only within the local units in Sweden but also India, in which we work with the planning and execution of assignments parallel to our local unit. We’re now looking for a Production Information Manager – an essential team playe... Visa mer
Here at Seco Tools, the Product Information unit in Fagersta, Sweden works with a vast range of regulations and definitions toward the creation and maintenance of different kinds of information. We inform, educate and support not only within the local units in Sweden but also India, in which we work with the planning and execution of assignments parallel to our local unit.
We’re now looking for a Production Information Manager – an essential team player whose thoughtful approach manages to drive change and engage colleagues across our whole unit. Welcome to our Seco family!

About the job
In this position, you ensure efficient working processes, routines and controls, as well as making sure our products have the relevant product data and information. You work alongside Product Management with the support, alleviation, and participation in both direct as well as indirect product and development projects. This also means that you engage in different assignments regarding the product data and information such as:
Correct inaccuracies and be responsible for maintenance
Measure, report and follow-up work
Set goals according to KPI/PI
Support our digitalization development
Create definitions and regulations
Stay updated regarding product data classifications
Continuous quality work
Develop and drive initiatives toward efficient processes (development, maintenance, change, phasing out)

You're based with the team in Fagersta, though we offer the opportunity to work remotely when suitable.

Your profile
We’re looking for someone with a relevant degree in either tech, marketing, IT, logistics, or equivalent education. While being knowledgeable in the field, you have several years of experience in process development and improvement. Furthermore, having previous involvement in product launches, project management as well as having hands-on experience in Excel, Office, PIM, PLM and/or our ERP (M3) systems are beneficial for this role. Since we’re working in a global environment, you’re skilled in the English language, in both verbal and written form, and knowing Swedish are also a plus.
Your personality is what makes you special – you have an engaging and service–minded approach to things, and with an eye for detail, you know how to structure and prioritize to achieve the most efficient outcome. You have no problem networking, like to build thriving relationships and most importantly, you’re a team player.

Our Seco culture
Seco employees across the globe share our family spirit, along with a passion for our customers and a personal commitment to ensure success in everything we do. For us, it’s also clear that our diversities form an amazing foundation for achieving great results. Visit our?LinkedIn?or?Facebook to get to know us?and our products further.

Application
Send your application no later than September 16, 2022.?Read more about us and apply at?secotools.com (Job ID:?R0044099).

Contact information
For more detailed information about this position, please contact:
Edvard Laitila, recruiting manager, +46 (0)70-333 16 28 or at [email protected]

Union contacts
Monica Andersson, Unionen, +46 (0)223-403 23
Fuad Mucic, Akademikerföreningen, +46 (0)589-856 20
Benny Christiansen, Ledarna, +46 (0)223- 405 76

For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26?261?444.

Recruitment Specialist
Johnny Sjöstrand
At Seco Tools we develop and offer advanced products & solutions that make metal cutting easier. We work together with our customers to identify and implement the best solutions for their needs. The corporate culture empowers employees through shared values: Passion for our customers, Family Spirit, Personal commitment. Seco Tools has a presence in more than 75 countries and employs about 4000 people. Visa mindre

interim produktionschef

Arbetsbeskrivning Nu har du möjlighet att få leda ett produktionsavsnitt under en period i ett internationellt företag med familjeanda. Företaget präglas av en företagskultur som genomsyras av ett genuint intresse för kunder och personligt engagemang.  Ansvarsområden Som produktionschef ansvarar du för hela produktionsavsnittet med ca 100 medarbetare och till din hjälp har du produktionsledare och arbetsledare. Du ingår i fabrikens ledningsgrupp och ansva... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu har du möjlighet att få leda ett produktionsavsnitt under en period i ett internationellt företag med familjeanda. Företaget präglas av en företagskultur som genomsyras av ett genuint intresse för kunder och personligt engagemang. 

Ansvarsområden
Som produktionschef ansvarar du för hela produktionsavsnittet med ca 100 medarbetare och till din hjälp har du produktionsledare och arbetsledare. Du ingår i fabrikens ledningsgrupp och ansvarar för ditt avsnitts resultat och mål samtidigt som du ser till hela verksamhetens utveckling.

Arbetstider
Detta är ett interimsuppdrag som startar omgående och kommer pågå mellan 6-12 månader.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet från en liknande roll som produktionschef, med fördel från verkstadsindustrin. Du har god erfarenhet av att arbeta med Lean processer och att utveckla produktionsprocesser. Du har även ledningsgruppserfarenhet och leder genom ett tillitsbaserat ledarskap. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.randstad.se, vi tar emot ansökningar löpande, dock senast den 2021-12-29. Vid frågor kontakta Malin Brock, [email protected] 0733-43  43 56.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Jefferson Wells söker Produktionsledare för start omgående

Jefferson Wells söker en Produktionsledare till ett uppdrag hos vår stora kund i Fagersta, start omgående! Varmt välkommen med din ansökan! Du blir anställd av oss på Jefferson Wells och kommer att arbeta hos vår kund i Fagersta som Produktionsledare. På denna avdelning hos kunden arbetar idag i cirka 60 medarbetare och deras arbete innebär allt från inleverans av gods till utskeppning. Arbetet leds av fabrikschef och två produktionsledare. Som Produkti... Visa mer
Jefferson Wells söker en Produktionsledare till ett uppdrag hos vår stora kund i Fagersta, start omgående!

Varmt välkommen med din ansökan!

Du blir anställd av oss på Jefferson Wells och kommer att arbeta hos vår kund i Fagersta som Produktionsledare. På denna avdelning hos kunden arbetar idag i cirka 60 medarbetare och deras arbete innebär allt från inleverans av gods till utskeppning. Arbetet leds av fabrikschef och två produktionsledare. Som Produktionsledare får du en ansvarsfylld roll och ansvarar för att kundens deadlines blir uppfyllda och därmed att deras kunder är nöjda. Du blir en viktig person i kundens teamarbete för att driva utvecklingen framåt. Som Produktionsledare tillhör du ledningsgruppen.

Arbetsuppgifter

Som produktionsledare är ditt övergripande uppdrag att optimera lagrets resurser. Du ansvarar för produktionskostnader och att kundens leveranser uppfyller kund- och produktkrav. Du analyserar fel och avvikelser och initierar åtgärder för att avhjälpa och förebygga uppkomsten av fel. Du ansvarar för efterlevnad av regelverk, rutiner och instruktioner enligt vårt verksamhetsledningssystem gällande kvalitet, arbetsmiljö, yttre miljö och brandsäkerhet. Du har personalansvar för avdelningens medarbetare vilket bland annat innebär upprättande av utbildnings- och utvecklingsplaner, utvecklingssamtal, bemanning, rekrytering, rehabilitering mm. Ni fokuserar på kunden och jobbar med ständiga förbättringar och du kommer i ditt ledarskap ha en nyckelfunktion i att engagera, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål, utnyttjande av utrustning och leveranssäkerhet.

Vem är du?
För att lyckas i rollen krävs att du är lyhörd, kommunikativ, prestigelös och trygghetsskapande. Vi förväntar oss ett ledarskap där du med engagemang och mod leder ditt team mot uppsatta mål. Ett krav är att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande att ha en högskoleutbildning med inriktning teknik, logistik. Ledarskapserfarenhet är ett krav.

För att trivas och passa i rollen som konsult hos Jefferson Wells är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och att du har en stor social kompetens.

Sök tjänsten idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Marica Nilsson på e-post: [email protected].

Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Vi ser fram emot att höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan.

Om Jefferson Wells

ManpowerGroup har lanserat ett nytt varumärke i Sverige, Jefferson Wells (tidigare Experis), som erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom bland annat ekonomi, marknad och försäljning samt ingenjörsområdet. Varumärket finns redan i bland annat USA, Norge och Nederländerna.

Samtidigt renodlar vi vår verksamhet inom Experis till att bli ett konsultbolag inom IT.

Med de här förändringarna blir vi ännu mer specialiserade och vassare!

Vi hjälper kunder och kandidater att möta utmaningarna med the Human Age, där kampen om talanger och kompetenser ökar stadigt. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater.

Vi är ett värderingsstyrt företag

Våra värderingar vägleder oss i våra beslut och handlingar.

People - Vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.

Knowledge - Vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.

Innovation - Vi är föregångare i arbetslivet. Vi vågar vara innovativa, vara pionjärer och utvecklas. Vi utmanar hela tiden för att finna nya och bättre lösningar. Visa mindre

Chef till Produktionsstyrningen

På Seco Tools har vi en företagskultur som symboliseras av genuin familjeanda och ett personligt engagemang. Det som utgör hörnstenen i vår strategi är en lösningsfokuserad verksamhet med närhet till våra kunder. På produktionsstyrning i Fagersta bidrar vi med ökat kundvärde genom att visualisera, kontrollera och styra vår produktionsförmåga med fokus på kostnad, kvalitet och tid. Just nu är vi inne i ett generationsskifte inom kompetens, metodik och tekni... Visa mer
På Seco Tools har vi en företagskultur som symboliseras av genuin familjeanda och ett personligt engagemang. Det som utgör hörnstenen i vår strategi är en lösningsfokuserad verksamhet med närhet till våra kunder.
På produktionsstyrning i Fagersta bidrar vi med ökat kundvärde genom att visualisera, kontrollera och styra vår produktionsförmåga med fokus på kostnad, kvalitet och tid. Just nu är vi inne i ett generationsskifte inom kompetens, metodik och teknik på produktionsplaneringen och vi söker en chef som vill vara med och utforma våra framtida planering och styrning. Är du en innovativ och trygg ledare som har stor känsla för hur vi förvaltar vår tradition samtidigt som vi tar oss framåt med nytänkande och nyfikenhet? Då kan det vara dig vi söker! Här får du arbeta med stort fokus på datahantering och analys, samt i en organisation som erbjuder många utvecklingsmöjligheter framåt.
Arbetsuppgifter
I den här rollen är du ansvarig för att utveckla vår produktionsplanering till att bli mer agil och flexibel, samt en integrerad del av den strategiska sälj- och verksamhetsplaneringen. Med respekt för vår tradition och ett innovativt synsätt leder du teamet in i en analytisk process som förutspår, förstår och påverkar hela vårt flöde med fokus på tid, kostnad och kvalitet. Det innebär helt enkelt att du säkerställer att vi alltid har rätt skär till rätt kund i rätt tid – och alltid med högsta möjliga kvalitet till lägsta möjliga kostnad.
Du leder ett team på sex tjänstemän i olika roller, samtidigt som du deltar i projekt som rör planering och styrning tillsammans med viktiga intressenter internt och externt. Du agerar även beslutsstöd till sälj- och verksamhetsplanering. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är olika analyser och förbättringsarbeten för att säkerställa att vi har ett effektivt och lönsamt produktionsflöde.
Din profil
Vi söker dig som trivs med att arbeta i en organisation som värderar transparens och frihet under ansvar, där du bidrar med positiv energi, ett innovativt tänkande och ett genuint engagemang sprider av sig till dina medarbetare. Du har erfarenhet av att driva förändring, med fördel inom produktion och från digitaliseringsprojekt, och du tar dig an utmaningar med en nytänkande och problemlösande approach.
Med noggrannhet och ett analytiskt sinne drar du slutsatser från siffror och fakta och kopplar ihop det med hur vi kan driva ett agilt förbättringsarbete framåt – något du gör med öppenhet och kommunikation som ledord. Du är trygg i din ledarroll och är bra på att skapa långsiktiga relationer med både anställda och andra viktiga intressenter. Då vi arbetar i en global organisation behöver du goda kunskaper i både svenska och engelska. Övriga språk som används inom koncernen är meriterande. Om du tidigare har arbetat med M3 är även det ett plus i kanten.
På Seco är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder och vi ser fram emot att träffa dig!
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-06-27. Läs mer om Seco Tools och ansök på www.secotools.com (jobb-id: R0027735).
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Tomas Jäderblom, rekryterande chef, 0223-402 72
Fackliga kontaktpersoner
Monica Andersson, Unionen, 0223-403 23
Kinga Liljedahl, Akademikerföreningen, 0223-407 68
Benny Christiansen, Ledarna, 0223-405 76
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Rekryterare
Magnus Pålsson
Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt ytterligare kontakter.
På Seco Tools utvecklar och erbjuder vi avancerade produkter och lösningar som förenklar skärande bearbetning. Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att identifiera och implementera den bästa lösningen för deras behov. En gemensam värdegrund förenar Seco Tools nästan 4000 medarbetare i över 75 länder: Passion för våra kunder, Familjeanda och Personligt engagemang. Visa mindre

Experis söker en Produktionsledare

Ansök    Sep 23    Experis    Produktionschef, tillverkning
Experis söker en Produktionsledare till ett uppdrag hos vår stora kund i Fagersta. Söker du en ny och spännande utmaning som kan innebära ett stort steg framåt i karriären, då är det här jobbet för dig. Varmt välkommen med din ansökan! Du blir anställd av oss på Experis och kommer att arbeta hos vår kund i Fagersta som Produktionsledare. På denna avdelning hos kunden arbetar idag i cirka 60 medarbetare och deras arbete innebär allt från inleverans av gods... Visa mer
Experis söker en Produktionsledare till ett uppdrag hos vår stora kund i Fagersta. Söker du en ny och spännande utmaning som kan innebära ett stort steg framåt i karriären, då är det här jobbet för dig. Varmt välkommen med din ansökan!

Du blir anställd av oss på Experis och kommer att arbeta hos vår kund i Fagersta som Produktionsledare. På denna avdelning hos kunden arbetar idag i cirka 60 medarbetare och deras arbete innebär allt från inleverans av gods till utskeppning. Arbetet leds av fabrikschef och två produktionsledare. Som Produktionsledare får du en ansvarsfylld roll och ansvarar för att kundens deadlines blir uppfyllda och därmed att deras kunder är nöjda. Du blir en viktig person i kundens teamarbete för att driva utvecklingen framåt. Som Produktionsledare tillhör du ledningsgruppen.

Arbetsuppgifter

Som produktionsledare är ditt övergripande uppdrag att optimera lagrets resurser. Du ansvarar för produktionskostnader och att kundens leveranser uppfyller kund- och produktkrav. Du analyserar fel och avvikelser och initierar åtgärder för att avhjälpa och förebygga uppkomsten av fel. Du ansvarar för efterlevnad av regelverk, rutiner och instruktioner enligt vårt verksamhetsledningssystem gällande kvalitet, arbetsmiljö, yttre miljö och brandsäkerhet. Du har personalansvar för avdelningens medarbetare vilket bland annat innebär upprättande av utbildnings- och utvecklingsplaner, utvecklingssamtal, bemanning, rekrytering, rehabilitering mm. Ni fokuserar på kunden och jobbar med ständiga förbättringar och du kommer i ditt ledarskap ha en nyckelfunktion i att engagera, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål, utnyttjande av utrustning och leveranssäkerhet.

Vem är du?

För att lyckas i rollen krävs att du är lyhörd, kommunikativ, prestigelös och trygghetsskapande. Vi förväntar oss ett ledarskap där du med engagemang och mod leder ditt team mot uppsatta mål. Ett krav är att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande att ha en högskoleutbildning med inriktning teknik, logistik. Ledarskaps erfarenhet/utbildning är också meriterande.

För rätt person finns stor chans för övertag i anställning av vår kund.

Experis

Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och att du har en stor social kompetens.

Ansökan

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Har du några frågor så är du välkommen att kontakta konsultchef Marica Nilsson på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Produktionsansvarig till Karl Segerström AB

Trivs du med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Vill du få möjlighet att leda andra människor och det dagliga arbetet i en trävaruindustri? Då ska du se hit! Om företaget och tjänsten Karl Segerström AB är ett mindre företag som har lång erfarenhet av att förädla trävaror. De är granspecialisten som förädlar lokalt och säljer globalt. Som Produktionsansvarig ansvarar du för att leda, förbättra, utveckla och kvalitetssäkra produktionsprocesser i fa... Visa mer
Trivs du med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Vill du få möjlighet att leda andra människor och det dagliga arbetet i en trävaruindustri? Då ska du se hit!

Om företaget och tjänsten
Karl Segerström AB är ett mindre företag som har lång erfarenhet av att förädla trävaror. De är granspecialisten som förädlar lokalt och säljer globalt.

Som Produktionsansvarig ansvarar du för att leda, förbättra, utveckla och kvalitetssäkra produktionsprocesser i fabriken. Dina arbetsuppgifter kommer innebära produktionsplanering, inköp av råvara, boka transporter, förhandling av priser, lagertransaktioner etc. Tjänsten innebär personalansvar och din uppgift blir att främja en stabil arbetsmiljö, där du utvecklar och coachar dina medarbetare. Du rapporterar till företagets VD.

I din roll som Produktionsansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Produktionsplanering
- Underhållsplanering
- Råvaruinköp
- Bokning av transporter
- Lagerhantering

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom produktion eller logistik. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från industrin eller bygg- och entreprenadbranschen.

Som person är du trygg i dig själv och har inga problem med att ta tag i saker. Du har en förmåga att skapa ett lag där alla tar ansvar och ställer upp för varandra. Du trivs med att arbeta i en miljö där tempot är högt och du får möjlighet att vara med och driva förbättringsprojekt. Du klara av att behålla ett realistiskt perspektiv under stressade situationer och kan fatta beslut på egen hand. Har du förståelse och kunskaper av att leda ett team i en producerande industri anses det som meriterande.

Viktigt för tjänsten är:
- Eftergymnasial utbildning inom produktion eller logistik
- Goda kunskaper inom Microsoft Office
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Produktionsansvarig är en anställning hos Karl Segerström AB med start enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Fagersta.

Karl Segerström AB har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Lindström via Adecco 0223 – 652 053 alt. [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Produktionsansvarig, Produktion, Logistik, Fagersta, Karl Segerström AB, Konsult, Adecco Visa mindre